Gå til innhold
  • Bli medlem

Har kjøpt nye Scarpa t4.Bør innerstøvlene varmetilpasses??

baron

Anbefalte innlegg

Då fall valget på t4.Skal brukes på e109 med riva3.håpe dette blir bra 8)

Desse skoa er heilt nye og eg lure åp om eg treng varmetipasse innerskoen ??

Med tanke på komfort og passform.

Evt kor finne eg den rette oppskrift på dette ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri varmetilpasset innerstøvler og aldri hatt problem som følge av det. Så det er ikke noe som MÅ gjøres. Men det er nok det beste å gjøre det iom du får en støvel som er formet etter din fot. Du bør bruke produsenten sine anbefalinger. Har lest om alt fra bruk av stekeovn til hårføner :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T4 har ikke intuition-innerrstøvel, men en mer tradisjonell myk touringinnerstøvel(mine har i alle fall det, om støvelen er intuition vil det stå det på dem). De kan derfor ikke varmetilpasses.

Når det gjelder tilpasning av intuituon-støvler er det mange måter å gjøre det på, her har du en video med en metode:

samtidig linker youtube deg til mange andre videoer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgi rapport om hva du syntes om det oppsettet :D

Kjøpte T4 ivåres, brukt, men ikke slitt. 500,- :D

Kun plass til tynne Ullfrotte :)

Idag fant jeg neopren sokker 2mm i XXL som passet akkurat mellom innerskoa og plasten :D Pusta letta ut, fordi da skulle det være plass til Intuition som jeg nok må kjøpe senere (160$+frakt+moms...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vurderer samme oppsett Stein-O burde du vurdere Voile 3-pin cable binding istedenfor Riva 3. Da kan du ta av eller på vaieren etter behov. Bindinga blir mye bedre å gå med uten kabel, mens den blir mye mer stabil å kjøre med når kabelen er på. Vet og fra en kompis som har fjellski med riva 3 og T4 at den kombinasjonen bråker når du går, noe ikke 3-pin cable og T4 gjør når kabelen er av. Om du ikke har kjøpt ski enda kan du jo og vurdere Åsnes Storetind og Vetletind, de har carbonmatet trekjerne og burde derfor være en del stivere og ha bedre kantgrep enn Fischerne. Jeg er i alle fall storfornøyd med Storetind som topptur- og fjellski

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.