Gå til innhold
  • Bli medlem

Norefjell i det forestående uværet?


Gjest PaperCut

Anbefalte innlegg

Gjest PaperCut

Jeg har satt meg fore å feire det nye året Norefjell - nærmere bestemt Høgevard, men så forandret værmeldingen seg. Jeg har ikke overnattet der oppe på vinteren, og har ingen erfaring med hvor forblåst det kan bli der oppe i laber-frisk bris. Hva tror fjellforumet? Jeg har vært ute i dårlig vær før, men ikke vinterstid (uten tilgang på en varm hytte :D.

Hvis det er noen i området Asker-Drammen-Vikersund som har en DNT-nøkkel de kunne tenke seg å låne ut i helga så hadde det vært en hyggelig plan B (er innmeldt DNT nå, men rekker ikke få tak på nøkkel :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på Hørgevarde første gang i midten av septmber. Da vi ankom Tempelseter blåste det som f... og snødde horisontalt. Vi kunne lene oss i vinden. Det endte med at vi slo opp telt nede på Tempelseter og overnattet der. Neste dag var bedre,vi labbet i masse snø og kald vind. Fikk påskevær da vi kom på toppen og de neste dagene vi var der. Artig og hyggelig hyttevakt der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut
Var på Hørgevarde første gang i midten av septmber. Da vi ankom Tempelseter blåste det som f... og snødde horisontalt. Vi kunne lene oss i vinden. Det endte med at vi slo opp telt nede på Tempelseter og overnattet der. Neste dag var bedre,vi labbet i masse snø og kald vind. Fikk påskevær da vi kom på toppen og de neste dagene vi var der. Artig og hyggelig hyttevakt der oppe.

Jeg starter nok tidlig, dvs. rett før det verste (meldte) snøværet gir seg, for å ha tid nok til å finne et greit sted for teltet og evt retur til Tempelseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut

Tiden strakk ikke til, og værmeldingen var foruroligende. Nå er det stiv kuling iflg. yr, og jeg tror mitt lille 3-sesongstelt er fornøyd med å slippe 15 sekundmeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.