Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakking av pulk

atari

Anbefalte innlegg

Skal snart ut på telttur med pulk og søker tips til pakking av pulk. Har parispulk og hel pulkbag fra Sportsnett. Av utstyr jeg skal ha med som tar størst plass er telt (Hilleberg Jannu), primus (Omnifuel montert på kryssfinerplate), liggeunderlag (Ridgerest), sovepose og dunjakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er best "med min erfaring", at du plasserer det tyngste bakerst. Det blir vell telt, bensin/parafin og adre saker som veier en del.

Jeg tror også det er en ide å ikke ha for høy bagasje, prøv å fordel det best mulig utover, slik at pulken ikke får høyt tyngdepunk og du reduserer så muligheten for at den tipper i skråninger ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er lurt å ha de tyngste greiene bak i pulken, slik at framenden lett flyter oppå snøen. Naturligvis vil du også ha lavt tyngdepunkt, legg drivstoff og mat i bunnen (men i forskjellige, tette poser). Du finner kanskje noen tips her? https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=14204.

Det er mange tråder om paris-pulk og annet pulkstoff her på sidene. Et lite google-søk kan gi mange resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.