kenny28 Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Hadde jomfruturen på mine crown 89 smørefri ski i dag. Og greide selvfølgelig å kjøre over noen singel/småstein liggende i snøen. Fikk noen gode rifter under skiene. Har skiene mistet mye av effekten(gli o.s.v) etter disse skadene. Kan dette fikses eller har disse skadene ikke noe å si ? Legger ved bilder av skaden. Siter
qwer993 Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Min erfaring er at riper i skiene har liten betydning. Her dreier det seg jo om smøresonen, mulig det gir mindre friksjon da ripene er i gliretningen. Trist det var nye ski, men tror ikke det har veldig mye å si. Går de inn til en porøs kjerne som kan suge vann bør de tettes. Siter
knutis Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Er det i festesonen har det lite å si, spesielt på smørefrie som allerde i utgangspunktet har mye som bremser i denne sonen. Er det i glisonen vil gliden bli dårligere. Ut fra bildene ser det ut til å være i overgangen? Ville i alle fall ha brukt sikling og fått bort det som stikker ut fra resten av sålen, da begrenser du skaden en del. Siter
Henrik.S Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Hadde det vært i glidesonen er det bare å levere til slip og sårfylling. fikser biffen Siter
kenny28 Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Skrevet 27. desember 2010 Betryggende å høre at jeg slipper å kassere skiene da. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.