ruggen Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Hei Førstkommende tirsdag/onsdag skal jeg og en kamerat gå flyktningeruta. Vi dropper første etappe av ruta gjennom østmarka. Starten blir på østsiden av Øyeren. Vi må være tilbake i løpet av mandagen. Vi skal ikke gå tilbake, men sørge for transport. Turen blir på ski og med pulk. Jeg har ikke så mange konkrete spørsmål, men er takknemlig dersom det er noen med genenrell informasjon omkring denne ruten som vil dele dette. Det største usikkerhetsmomentet er egentlig hvor lang strekning vi kan ta utgangspunkt i å tilbakelegge i løpet av disse dagene... På forhånd takk! Siter
haakonbs Skrevet 28. desember 2010 Skrevet 28. desember 2010 Har tenkt på det samme selv. Satt og kikket på gps spor nå. Kom gjerne med erfaringer God tur Siter
ruggen Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Skrevet 28. desember 2010 Da ser det ut som jeg må innse at planen er i ferd med å renne ut i sanden. Kameraten min ligger syk så det er vel bare å bite i det sure eplet.....MEN vi kommer til å ta turen ved en senere anledning....NEDTUR!!!! Siter
haakonbs Skrevet 29. desember 2010 Skrevet 29. desember 2010 Synd med tur. Hvor lang tid hadde dere planlagt å bruke? Siter
ruggen Skrevet 29. desember 2010 Forfatter Skrevet 29. desember 2010 Tidsbruk og antall tilbakelagte kilometer har vært det store usikkerhetsmomentet under planleggingen av turen da vi kjenner lite til topografi og terreng.... Jeg fikk tak i kart som tar for seg flyktningeruta i detalj, men har ikke fått hentet dem enda (turte ikke å få sendt dem i posten i julekaoset). Planen var å starte øst for øyeren og droppe østmarka da vi hadde tenkt å gå fra i dag (onsdag) til mandag. Er usikker på hvor langt vi hadde kommet, men dette var dagene vi hadde til rådighet. Dersom vi ikke hadde klart å gå hele ruta måtte vi ha avbrutt ved et tettsted på det tidspunkt som måtte vært aktuelt. Om vi hadde sett at vi fikk god tid ville vi ha fortsatt å gå videre etter ruta, men disse tingene ville vi tatt på sparket avhengig av hvor vi var på hvilken dag. Siden du har tenkt på å gå samme ruta selv, har du selv drevet noen planlegging omkring en slik tur? tidsbruk osv? Siter
haakonbs Skrevet 29. desember 2010 Skrevet 29. desember 2010 Jeg har som sagt bare sett på et gps track som jeg har fått tilsendt. Send meg en pm med mail om du vil ha dette. Hadde vel bare tenkt å til starte på samme sted som deg og se hvor langt man kom på en helg Siter
Lars Linie Skrevet 23. januar 2011 Skrevet 23. januar 2011 Jeg og en kompis gikk ruta i mai `10. Vi brukte drøyt 5 døgn fra Skullerudstua til Grenserøys 53. Litt i underkant av tre døgn fra østsiden av Øyeren. Ganske greit terreng når en kom ut av østmarka. Østmarka er VELDIG kupert. Siter
haakonbs Skrevet 24. januar 2011 Skrevet 24. januar 2011 Vi er noen kompiser som lurer på å gå i midten av februar, men jeg har en mistanke om at snøforholdene kan gjøre det til en veldig lang tur Siter
Lars Linie Skrevet 24. januar 2011 Skrevet 24. januar 2011 Det vil jeg absolutt tro. Vi tenkte også tanken på å gå ruta om vinteren, men det var før vi gikk den til fots. Vi skal gå den igjen til sommeren, og vurdere strekningen litt nærmere, men jeg tror en bør være over godt middels trent og ha gått mye på ski før en går løs på flyktningeruta. Øst for øyeren er betraktelig lettere terreng enn østmarka som sagt, mulig det er preparerte løyper på noe av strekningen også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.