Gå til innhold
  • Bli medlem

Klattermusen Liv.


Haakon sk

Anbefalte innlegg

Jeg er meget fornøyd med dungensern min. Har hatt Liv i ca 4 år. Liv er meget komprimerbar og lett. Pakkes inn i lommen sin. Liv er et spesielt produkt som har sine spesielle bruksområder slik jeg ser det.

Er man ute etter en superlett varmejakke til pausebruk ol er f.eks. WM Flash bedre http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=2262&cid=216. Glidelås og hette synes jeg i allefall er lurt.

Liv er derimot en slager i soveposen (der glidelås er ubehagelig), som varmeplagg under skijakka når det er grisekaldt, og som et superlett sikkerhetsplagg som "alltid" er med i sekken. På turer med bål er det alltid lurt å ha en vanlig jakke over dunjakka. Da passer Liv godt.

Slitestyrken er god. Jeg har gått ganske mange timer med både tung og lett sekk over Liv (ingen tegn til slitasje på de forsterkede skulderne). En eller to tynne ullgenser + Liv har også vært standardutrusning på veldig mange overnattingsturer i Nordmarka. Kombinert med ullhals og Kaninfitte holder dette fint ned til -25 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man ute etter en superlett varmejakke til pausebruk ol er f.eks. WM Flash bedre.

Takk for tips! Hadde egentlig tenkt å investere i en Liv, men ønsket nettopp en versjon med glidelås i front. Gensere og anorakker er fine og se på, men i mine øyne ofte håpløse i praksis. Hadde forløperen til Klättermusen Eiride som var en anorakk og er ekstremt fornøyd med at denne gikk i stykker slik at jeg måtte bytte til den nye jakka. Flash ser helt super ut! Blir nok en slik en gang på nyåret :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Fimax her, den har mange bruksområder og er slitesterk. Men vær oppmerksom på at den ikke egner seg som erstatning for fleece som mellomlag.

Jobber du litt hardt og svetter så vil fukten samle seg opp i dungensereren og så klapper den sammen. Bruk den som et varmelag når du er i ro eller som et ytterplagg.

Kjøp gjerne en stor størrelse så du får den utenpå en softshell eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.