jobul6 Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Hei. Har tenk å handle en slik gammel Bergans ryggsekk fra forsvarsbrukt. Ser at disse er både i nylon og seilduk, og spørsmålet blir da, hva jeg bør velge. Sekken skal brukes mest til dagsturer i all slags terreng, hele året. Har en idé om at seilduk er mest solid, men også tyngst?? Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ikke nødvendigvis sterkere. De er gamle og vært lagret lenge. Om du er i butikken bør du prøve å rive litt i dem for å se om de er morkne. Selv har jeg en i nylon og den har holdt seg bra den med verktøy osv oppi. Grei sekk med vonde skulderreimer. Dårlig polstret men det kan an jo gjøre noe med om man vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hvorfor en slik sekk, de er jo verken praktiske eller gode i forhold til tilsvarende moderne alternativer? Nylon er nok det beste. Tåler mer fuktighet og er mye sterkere. Vanlig lerret råtner hvis det ikke blir lagret tørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hvorfor en slik sekk, de er jo verken praktiske eller gode i forhold til tilsvarende moderne alternativer? Nesten ideell til bærspann:) I alle fall mykje betre eigna enn samtlige moderne alternativ. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jobul6 Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Hvorfor: Fordi jeg liker å ikke altid ha det nyeste og mest fancy. Er litt spesiell sånn. Bruker for eksempel tresko på de fleste turer sommerstid, og trives med det. Tenker en slik sekk har et litt mer nostalgisk preg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Nostalgi, da må det bli seilduksvarianten. Du finner uansett ikke noe bedre sekk for en hundrelapp. Er veldig god plass i de også uten at jeg tør å tippe liter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.