Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått i oppdrag å skaffe til veie nye skisko for min gamle far. Tenkte på en høyere modell enn dem han har nå (standard Fischer), dette for å avstive en operert, utslitt ankel.

Ser for meg at 75 mm vil være mer stabilt enn NNN i dette tilfellet.

Er det noen som har forslag til sko?

Mvh

Erik1

Annonse
Skrevet
Er denne støvelen kun for telemarkkjøring, eller er den egnet også for vanlig skigåing?

http://no.fischersports.com/en/products_boot.php5?parent=60059&show=detail&id_product=18952

E

Kikket på den i butikken i dag. Den har helt stiv såle og veldig fin støtte sideveis, men en del bevegelse fremover. Det er absolutt en gåsko for fjelltur.

En annen som kan være aktuell er denne: http://www.oslosportslager.no/produkt/rossignol-bcx7-fjellskistovel-4972.aspx

Den er i BC-klassen, og dermed noe mer lettgått enn Fischeren. Har fin sideveis støtte, men noe bevegelse fremover. Skal han gå i løyper vil en BC-variant være bedre enn 75mm.

Skrevet

Takker for alle innspill.

Har kikka litt på Varg selv, men i dette tilfellet tenkte jeg gå for noe som ikke er like stivt som lær (for å minske trykket på ankelen sideveis). Høres bra ut at det er rom for bevegelse i kunststoffskoene, så disse kandidatene skal vi se nærmere på.

Stemmer det forresten at Varg har en tendens til å være litt små i størrelsene?

E

Skrevet

Stemmer det forresten at Varg har en tendens til å være litt små i størrelsene?

E

Mi erfaring er at alle lærstøvelprodusentar er små i storleik. Varg, Crispi, Alpina etc er ganske like..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.