seven Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Jensen lærhandel og Landrø i Lillestrøm har dem. Siter
Gardener Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 REs: Veldig bra, kunne like gjerne ha vært en artikkel i et friluftsblad : ) Har selv brukt diverse økser opp gjennom livet, bl.a. en Øyo til kløyving (med et litt bredt øksehode) og en usedvanlig god økse-serie fra Gränsfors Bruks til felling og kvisting. Gränsfors' Villmarksøks eller Liten Skogsøks er for meg 2 knallbra økser for friluftsliv, begge med TREskaft. De er av godt håndtverk og er lette å bryne for bedre bitt i veden og mindre glipp og skader. Fiskars økser med PLASTskaft er en god tanke, men min erfaring er at balansen ikke blir riktig. En annen ting er at om man "bommer" på kubben som skal kløyves og treffer med skaftet bak øksehodet, så får man seg en rekyl som setter seg gjennom armene, og hendene kjennes ut som de har blitt kjørt over av traktor. (ikke det at jeg har blitt kjørt over av traktor, men jeg kan forestille meg det) Siter
J.S Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Skrevet 8. desember 2010 Hadde helt ny øyo som knakke etter fire turer Siter
SondreW Skrevet 19. september 2017 Skrevet 19. september 2017 Hadde ei lita fiskars øks med plastskaft. Det som skjedde var at det kom småkviser i mellom plastbitene som holdt økseskaftet fast. Ble dermed da en temmelig dårlig øks til kløyving, satt bare fast. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.