Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Super Lett Pants LongZip


Torgis

Anbefalte innlegg

Det står å lese på Bergans sine sider "Vannavvisende ventilasjonsglidelåser fra livet og ned"

Hvor vanntette er disse Super Lett-plaggene egentlig og vil slike vannavvisende glidlåser holde meg tørr over lengre tid på fjellet? Har sett her på forumet at folk har skytt av Super Lett jakken, og da kan jeg kanskje anta at buksa er like vanntett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har hatt buksa i 5-6-7 år, husker ikke eksakt. den har tålt mye juling og jeg anser den som fortsatt tett! den har dessverre nå begynt å få noen hull langs sømmene, men det kan man kanskje forvente etter så langtid ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt min Superlett bukse i ca 5 år. Brukt daglig, uker i strekk på vei til skole(bor i Bergen, og det regner mye!), men også på turer. Den er faktisk tett enda!Har samme problemet med at det er slitt hull akkurat i kanten der sømteipen er limt på innsiden av leggen. Men med aquasure er det problemet fikset.

Er litt skeptisk til at den nå kommer med "vanntett" glidelås. Siden disse ikkje er tette. Syns den var grei med glidelås m/klaff opp til kne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode tilbakemeldinger!

Jeg er litt usikker på dette med "vanntette" glidlåser, det er utgangspunktet for posten. Men i omtalen av buksen er disse beskrevet på samme måte som i den "vanlige" buksa, så er den "vanlige" tett ser jeg ikke noen grunn til at en lenger glidlås nødvendigvis er mindre tett. Det er dog økt sjanse for slitasjeskader på skjøter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Superlett buksa kommer i 3 utgaver nå. Vanntett glidelås hele veien, vanntettglidelås fra kneet og ned, og den "gamle" med vanlig glidelås og klaff fra kneet og ned.

Den vantette glidelåsen holder sikkert til det meste, men du vil nok bli våt etter ei tid ute. Klaffen med hel borrelås, har i allefall holdt vannet ute for min del.

Hvis du velger en med vanntett glidelås,så gi en tilbakemld på hvordan den fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Superlett buksa kommer i 3 utgaver nå. Vanntett glidelås hele veien, vanntettglidelås fra kneet og ned, og den "gamle" med vanlig glidelås og klaff fra kneet og ned.

Aha, der kan du se! Jeg kommer nok til å prøve den nye LongZip'en, det er egentlig grunnen min til å gå for en slik bukse siden jeg allerede har en PacLite-bukse som gjør ca det samme som denne, bare uten muligheten til å lufte beina. Satser på at glidlåsen holder stand mot vær og vind :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.