Gå til innhold
  • Bli medlem

På middag i Kjekstadmarka

Anbefalte innlegg

Gjest Barsknorway
Skrevet

Hei.

Nå er det nå slik at jeg har en rykende fersk liten gutt på 1 mnd hjemme, noe som setter en liten brems på de større og saftigere turene for tiden.

Men når sjangsen byr seg til å bare komme seg litt ut på skauen er ikke undertegnede tung å be :)

På fredag 26.11.2010 skulle samboern og pjokken bort på besøk og da var det bare å ta beina på nakken og stikke til skogs. Etter jobb kl 1700 dro jeg og en kompis ut i min nabo, Kjekstadmarka, for å spise middag. Vi dro fra Liertoppen og gikk på delvis oppkjørte løyper nesten frem til Skapertjern.

Her netta vi opp bål plass og gjorde klart til middag. Kompisen min, Jos, hadde laget klar noe han kalte "bålwok". Var ikke vanskeligere enn

kylling og grønsaker kappet i passe biter, krydret og pakket i folie. Dette ble bare lagt rett i ilden og lå 10-15 min. Bare åpne folien og spise rett derfra.

Som avslutning ble det grillet banan med sjokolade.... mmmmmmm.... En nydelig to retters middag i verdens flotteste restaurant.

Etter dette var det naturligvis en godt kokt kaffe og noen sjokoladebiter. OH! seff det glemte jeg! øl til maten er ikke å forakte. Siden vi begge kjørte ble det Hansa Null.

Vi ble sittende utover kvelden og bare slappe av ved bålet... Tempen var rundt 12 minus og litt vind. Det begynte såvidt å snø i 2200 tiden noe som satte en ekstra sjarm på stemningen. Når klokka var vel 2330 fant vi ut at vi burde dra, og var tilbake ved bilen vel 30 min senere. Det var akkuratt i tide til min samboer ringe og etterlyste meg.

Og når min samboer lurte på om vi var gale som gikk på ski midt på natten, svarte vi og god Hank von Hælvete stil:

NÆ, vi er ikke gale. Gale er sånne som har mistet all fornuft og blir låst bort på en institusjon. Vi er kanskje litt unormale, men ikke gale... ;)

post-8710-133474734281_thumb.jpg

post-8710-133474734288_thumb.jpg

post-8710-133474734296_thumb.jpg

post-8710-133474734304_thumb.jpg

post-8710-133474734313_thumb.jpg

post-8710-133474734327_thumb.jpg

post-8710-133474734334_thumb.jpg

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.