kakafonisk Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Ser at Brynje har lansert en ny skalljakke, er det noen her inne som har fått tatt en titt på den enda, eller har den ikke kommet ut enda? Jeg finner lite info om den på nett. http://www.brynje.no/skald_jacket.html Mvh Kakafonisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinje Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 tror jarle andhøy bruker denne jakken i sjøsprøyt på nrk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakafonisk Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Haha, det var faktisk derfor jeg begynte å titte på den Ser jo unektelig fin ut, men er stoffet den er laget i jeg er skeptisk til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
giltertinden Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Den jakken som Jarle bruker er den samme som ligger på brynje.no Dette er en jakke som kom i fjor høst, i februar neste år kommer det en forbedret utgave. Med blant annet større hette, som bedre avstivet, nye borrelåser og stramminger på ermene. Ny og bedre fuskepels samt nye glidelåser under armene (de vanntette er tatt bort og byttet ut med vanlig glidelås med klaff over) ellers er alt likt som på jakken Jarle bruker. Også Randi Skaug har testet og brukt jakken mye det siste året, og hun har den på seg på forsiden av sin nye bok drømmeturer i Norge. Jakken har et ytterstoff som er mykt og nesten lydløst, membranen heter dintex (http://www.dingzing.com.tw/DINTEX/english/index.html her kan man lese mer om membranen) , jakken har også Brynjes super thermo netting innsydd på rygg og skuldre. Dette er en ganske smart løsning og gir litt ekstra isolasjon. Jeg har brukt jakken i ett år og er velidig fornøyd, den holder godt og er behagelig å ha på, den har ikke så tett snitt som mange andre skalljakker og er min nye favorittjakke på fjellturer og vinterturer. Ytterstoffet på min jakke virker sliresterkt og jeg er fornøyd med membranen, som jeg ikke har noe å utsette på. Eneste jeg har å utsette på jakken er dårlige borrelåser og stramming på ermene, men dette har Brynje gjort noe med og jeg tror den nye jakken vil få mange fornøyde brukere. Jakken kostet meg 3500 kr og for denne prisen er jeg veldig fornøyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakafonisk Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Takker for svar Noen som vet hvor jeg kan kjøpe jakka? Har prøvd og søke meg rundt litt, men finner lite om den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakafonisk Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Takker så mye for utfyllende svar Noen som vet hvor man får tak i denne jakken til en brukbar pris? Jeg finner ingen nettbutikker som har den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
giltertinden Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Har sett noen butikker som har den gamle (samme som Jarle brukte på tv) men vent heller på den nye som kommer i februar. Ring brynje så hjelper de deg. Men som sagt vent på den nye. Da får du en bedre jakke uten de feilene den første har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utinaturen Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Kjenner jeg blir litt skeptisk til nettingen som er på ryggen/skuldrene. På en vanlig skalljakke kan man vrenge og børste av is når det fryser til is. Vil tro at det er et større problem med nettingfòret?? Ellers ser det ut til å være en knall jakke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakafonisk Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Jeg venter på den nye modellen ja. Jeg har ikke akutt behov for jakke, men har derimot bestemt meg for å kjøpe en jakke jeg kan ha i lange tider. Jeg har ikke kommet over noen annen jakke enn Brynjejakka som utfyller mine kriterier. Med skikkelig stormklaff, fjuskepels og et skikkelig snitt virker dette som en finfin jakke. Jeg har en del annet brynjetøy og kan ikke si meg annet enn storfornøyd med kvaliteten(jeg er den typen som kan finne på å kjøpe brynje bare fordi det er laget i Norge, av prinsipp ) Har hatt en bergansjakke som har delaminert og blitt slitt ut etter kort tid, så håper at kvaliteten er tilfredstillende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokavatnet Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Brynje har ikkje mykje produksjon i Noreg og det vil overraska meg om ytterkleda deira er laga her i landet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannen fra Sennavassdalen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Brynje har ikkje mykje produksjon i Noreg og det vil overraska meg om ytterkleda deira er laga her i landet. Hysj ikke si de, Brynje of China høres ikke like sexy ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakafonisk Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Nå ødela dere moroa her Trodde de laget alt i norge jeg. Det jeg kjøpte for et par år siden var hvertfall laget her, men ting endrer seg vel fort i den bransjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
giltertinden Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 De holdt det vel gående i Norge ganske lenge, men nå har vel også de lagt ned produksjonen her i landet. Er vel ingen som fortsatt produserer 100 % i Norge de fleste har vel flagget ut deler eller alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millibrats Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Kikker også på denne jakken. Ikke lett å finne på nettet. Men fant omsider denne siden. Er det den nye typen?? http://sport24.no/nettbutikk/produktdetaljer?productId=974 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
giltertinden Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hei. Jakken du har funnet på sport 24 er første gen. Brynje jakke, kommer en ny snart. Har snakket med Brynje og de skulle hat den nye i hus i oktober, men den har blitt utsatt og utsatt, men nå har har de fortalt at de venter den i hus innen ett par uker. Er er forresten noen linker til bilder hvor den er i bruk: http://www.dagbladet.no/2011/02/26/nyheter/innenriks/berserk/sok/jarle_andhoy/15586908/ http://www.utemagasinet.no/Fjellsport/Randi-Skaug-lanserer-bok-paa-Fjellitteratur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millibrats Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Takk for info. Da får jeg vente og se:) Vet du noe om hvor den blir å få tak i? Fant denne siden hvor den er på tilbud også, men det er vel den gamle det og. http://www.1000milenorge.no/group.asp?group=47 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
giltertinden Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Det er også den gamle jakken. Jeg hadde ringt Brynje om noen uker og hørt, tlf 33 18 33 00:- Tror det er enklest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millibrats Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jepp får prøve d. Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
giltertinden Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Hei. Da har Brynje fått inn de nye skalljakkene sine, snakket med de for ett par dager siden. Så da bare venter jeg på at min nye jakke skal komme i posten:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik1 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Håper aktive Brynje-brukere vil dele sine erfaringer, da jeg vurderer denne jakka sterkt. Er den lang nok til å dekke ned over baklommene? Hvordan fungerer membranen i streng kulde? (Mine erfaringer med Triplepoint og netting på 90-tallet vil ikke gjenoppleves, med isklumper ved armhulene... YUK) Regner med den er å få tak i også i Longyearbyen? Mvh E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tilfeldignavn Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Noen som har fått testet jakka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg kjøpte denne jakka på vintersportsmesse i Trondheim i dag, skal bli gøy å prøve den utover vinteren! Førsteinntrykket er i alle fall bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Nå har jeg fått brukt jakken gjennom vinteren og jeg er ikke fornøyd. Det første som skjedde var at strammerne for strikken i nedre kant av jakke løsnet når jeg skulle stramme. Heldigvis har jeg en mor som kan sy, så hun sudde den på igjen. Etter vel 2 måneders bruk begynte teipene på innsiden av jakka å løsne, Jeg limte de fast igjen, men det har begynt å løsne på flere plasser nå. Tar en av pelskanten er det den "harde" delen av borrelåsen som sitter igjen i hetta, slik at den konstant lugger i lua. Borrelåsene er "omvent" på alle andre jakker jeg har hatt, dvs den mykeste delen av borrelåset sitter på hetta. Det positive er at den puster bedre enn Gore-Tex jakkene mine og den er laget i strechmateriale, så den er behagelig å gå med. Jeg kunne nok reklamert på jakken, mulig jeg gjør det. Men slik jeg ser det, er det bare å slite den ut, slik at jeg får kjøpt ny av annet merke. Jeg vil ikke anbefale folk å kjøpe denne jakken, Brynje bør holde seg til å lage det de er gode på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emanuel Desperados Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Nå har jeg fått brukt jakken gjennom vinteren og jeg er ikke fornøyd. Det første som skjedde var at strammerne for strikken i nedre kant av jakke løsnet når jeg skulle stramme. Heldigvis har jeg en mor som kan sy, så hun sudde den på igjen. Etter vel 2 måneders bruk begynte teipene på innsiden av jakka å løsne, Jeg limte de fast igjen, men det har begynt å løsne på flere plasser nå. Tar en av pelskanten er det den "harde" delen av borrelåsen som sitter igjen i hetta, slik at den konstant lugger i lua. Borrelåsene er "omvent" på alle andre jakker jeg har hatt, dvs den mykeste delen av borrelåset sitter på hetta. Det positive er at den puster bedre enn Gore-Tex jakkene mine og den er laget i strechmateriale, så den er behagelig å gå med. Jeg kunne nok reklamert på jakken, mulig jeg gjør det. Men slik jeg ser det, er det bare å slite den ut, slik at jeg får kjøpt ny av annet merke. Jeg vil ikke anbefale folk å kjøpe denne jakken, Brynje bør holde seg til å lage det de er gode på. Takk for tilbakemeldingen! Det bekrefter egentlig det jeg trodde.. For meg har dette viket mer som en "byjakke" eller hverdagsjakke, enn noe å stole på til litt røffere bruk. Litt overraskende alikevel, at den løsner i teipingen i den grad den gjør. Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok reklamert på den uansett, brukt den som hverdagsjakke og heller kjøpt noe annet til neste vinter. Hvis du skal ha noe annet enn gore-tex til litt røffere vinterbruk, har jeg egentlig bare bra erfaring med fjellreven produkter. Du burde også kopiere inn erfaringen din inn i "utstyrserfarings tråden", sånn at andre som vurderer den kan ta en titt på erfaringen du har med jakka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Planen var egentlig å legge inn erfaringene der, men så skulle utstyrserfaringene forsvinne ved oppgraderingen av forumet, så jeg tok det likegodt her. Greit at flere får se dette Egentlig kunne jeg tenkt meg at noen har skrevet at de er fornøyde med jakken og at slitestyrken holder mål, slik at jeg kanskje kan konkludere med at jeg har fått en "mandagsjakke". Jeg lurer på å sende en mail til Brynje å fortelle om hvordan jeg opplever jakken på godt og vondt. De er inne på noe med jakken, det er sikkert, men kvaliteten holder ikke mål. Hvis det blir flere som har samme erfaring som meg, vil jo dette produktet sverte ryktet til Brynje... Jeg kjøpte jakken til redusert pris på messe og siden jeg har ikke kvitteringen lenger er det sikkert vanskelig å reklamere. Ikke har jeg lyst til å reparere den eller få ny, jeg vil bare bruke den til den er helt utslitt så jeg kan bli kvitt den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.