qwer993 Skrevet 21. februar 2012 Skrevet 21. februar 2012 Kutt og dårlig service - og milliardresultat. Posten blir ikke mer sympatisk: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.8004808 Siter
Eirik78 Skrevet 21. februar 2012 Skrevet 21. februar 2012 Ja, posten i Strömstad er en kjekk løsning og bruker muligheten når det passer. Bare synd muligheten ikke er å få levert poste restante til ombud, så kunne man få hentet posten sin også på lørdag/søndag. Eller vet Björn om en mulighet der jeg ikke vet om? Siter
Eirik78 Skrevet 22. februar 2012 Skrevet 22. februar 2012 Bra innspill, skal se om jeg får ringt de en dag Var mye lettere når man bodde i Strömstad Siter
stormåsen Skrevet 26. februar 2012 Skrevet 26. februar 2012 Hadde helgejobb hos posten den gang de hadde sortering i Kristiansund; vi fikk ikke sortere pakker, B-post og postkort. Dette skulle sorteres på dagtid mandag til fredag, at vi satt 4-5 ansatte med lønn og så TV, spillte kort eller rett og slett sov har helt greit når vi var ferdig med A-post, bedriftspakker og slikt. Nå har de effektivisert slik at posten blir reisevant før den (kanskje..) havner der den skla. Jaja-det var før i tiden, da håret dekket hele hodet og jentene villige Anyway-posten har nå noe som de kaller "Klimanøytral service-pakke", aner ikke hvordan denne skal være klimanøytral men den går ihvertfall kjappere enn Norgespakke og vanlig bedriftspakke; 2 dager Voss-Kristiansund, over natta Oslo-Kristiansund, 3 dager fra Jetcarrier (lyngdal??) til Kristiansund. PS; Sosialistisk Venstreparti (finnes det et høyreparti...??) lovte før forrige stortingsvalg at denne grensen på 200kr for momsfri handel skulle heves straks de kom seg inn i en regjering... Den har vært uforandret siden 19noenogsytti-den var alstå virkelig romslig når den ble innført-idag er den mer som en vits. Siter
Koppen Skrevet 27. februar 2012 Skrevet 27. februar 2012 Fikk et (kjempe)gebyr nylig, kun 20 dagers frist, men 8 av dem forsvant i postgangen... Hentet en bok idag (27.2), den hadde ankommet 21.2, men "var for stor og tung til at postbudet kunne levere den i kassen". Boken var sendt fra forlaget 13.2 - hui hvor det går. Boken var forresten høyst ordinær, både i format og sideantall. Mens jeg ventet på å bli ekspedert så jeg en brosjyre på skranken - "Hjelp oss å bli bedre - Ris og Ros", men jeg var allerede forsynt. Hva de skulle ha ros for kan jeg ikke komme på i farten, men det er heldigvis mange hyggelige og flinke folk der også, en må passe seg for å overse det faktum. De drar nok fremdeles på endel spøkelser, for å si det slik. Siter
Lindap Skrevet 28. februar 2012 Skrevet 28. februar 2012 Ang. den kr. 200 grensen... Hvis den blir økt, kommer ingen lenger til å bestille noe som helst i Norge. Alt er billigere i utlandet og ofte relativt raskt levert. Vi bestiller alt av småting (telefonbatterier, solcellelader for telefon, sykkeldeler m.m.) i Asia. Ofte koster en liten ting 6 dollar inklusiv forsendelse til Norge, mens samme tingen koster over kr. 200 hvis du bestiller i Norge. Nå begrenser vi dette til småting, slik at summen blir under kr. 200. Men ellers hadde jo alle Norske webbutikker gått konkurs fordi alle bestilte alt i utlandet? Jeg synes også denne grensen er meget urettferdig for oss for forbrukere, men jeg skjønner vel litt at de holder fast til den. En god grunn til å bestille i Norge er selvfølgelig den gode angreretten som jeg tror er ganske unikt ellers, men den er spesielt interessant ved dyrere kjøp. Siter
+ASI Skrevet 28. februar 2012 Skrevet 28. februar 2012 Uten å forsvare min gamle sommerarbeidsgiver for mye, så har jeg registrert en særdeles stor forskjell mellom når bøker fra Haugenbok ankommer i forhold til når de har sendt beskjed om at de er sendt, og når De Norske Bokklubbene gjør det samme. Haugenbok er stort sett i postkassa dagen etter, bokklubben sine bruker en uke, noe mer enn Amazon i England. Har mine tvil om at dette kun er Posten sin feil. Når det gjelder pakker som ikke kan leveres i kassa; i PMS (PostMottakerSystem) er det utenfor hver postmottaker en kollone som viser klassifiseringen av kassen til postmottaker. Dette for at budet skal kunne avgjøre på forhånd om det er verdt å ta med seg pakka ut, eller skrive blankett 317 (som det etterhvert viser seg at istedet har blitt en kopi av adresselappen på pakka - en fornuftig effektivisering). Etter 2 dager på ei rute vil et forholdsvis oppegående postbud huske sånn ca hvilke personer som har hvilke kasser, og således slippe å sjekke listene for å vite om en gitt "klump" går ned i kassa, husk at det kan være relativt til om postmottaker normalt har tatt inn avisa før budet kommer, og også mengden annen post og reklame. Regelen er at lokket skal kunne gå helt igjen, hvis ikke er det levering på kontor. Om budet derimot ikke er like dedikert i å gjøre en skikkelig jobb, så ender selv små pakker som helt klar ville gått ned i kassen på postkontoret. Det er bare å ta bilde av at pakka går ned i kassa, noter dato og send klage. Siter
Hege P. Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 (endret) Gammel tråd. Jada. Men jeg har bare fulgt det rådet så mange nye forumbrukere får: Bruk søkefunksjonen. Men altså, Posten. Noen ganger lurer jeg på hvorfor en pakke kjøpt fra en nettbutikk i Danmark, som fraktes via Oslo og tollklarering til Kristiansand, bruker mer tid på å frakte pakken fra Kristiansand og videre de fire milene til hentested (post i butikk) enn hele den øvrige reisen. Og hvordan skal man overholde hentefristen når hentested ikke sender melding til mottaker om at pakken kan hentes? Posten, som for et par år siden rotet bort en Ally-kano for meg. De fant den til slutt. De hadde fraktet den til avsender, ikke til mottaker.. Jeg har for alvfor begynt å vurdere så slutte med netthandel. Er lei av rot i posten. Hentemeldinger som ikke kommer. Eller melding om å hente pakke i Arendal når jeg bor i Songdalen kommune i Vest-Agder. Eller varer som reiser fram og tilbake mellom Oslo og Kristiansand flere ganger før de finner ut hvor de skal. Eller varer som sendes til avsender.. Vel, denne gang oppdaget jeg at pakken var ankommet hentested da jeg sjekket sporingen, og ringte butikken som bekreftet at pakken var ankommet. De ante ikke hvorfor jeg ikke hadde fått hentemelding. Jada, jeg sutrer. Men du verden så deilig det er noen ganger. Og så skjønner jeg bedre hvorfor Posten må legge ned her og der. Endret 4. januar 2017 av Hege P. Siter
Gittiamo Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 Haha. Gøyal tråd du dro opp @Hege P. btw så foretrekker jeg å handle fra nettbutikker, som benytter seg av Postnord. De fikser alt så enkelt og effektivt. Posten er ubrukelig. Jeg må forbi to post-i-butikk fordi de mener den som er lengst vekk fra meg er nærmest. Men innimellom sender de til noen andre utleveringssteder. Og de sier ikke ifra om sånt. Fordelen er jo at jeg får masse fin trim på veien 1 Siter
Hege P. Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 "Posten skal fram". Av og til. Muligens. En eller annen gang. 1 Siter
haugoy Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 Ser du trekker fram postnord. Tror ikke de er bedre. eksempel: Får hentemelding. Drar for å hente pakke. Pakken er ikke der. Får beskjed om å komme tilbake senere. 3 Siter
Hege P. Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 Ally -kano på kanotur i Postens Bermudatriangel.. Jepp. 2 Siter
haugoy Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 Ser du trekker fram postnord. Tror ikke de er bedre. eksempel: Får hentemelding. Drar for å hente pakke. Pakken er ikke der. Får beskjed om å komme tilbake senere. En uke senere, får purremelding. Drar for å hente pakke. Pakken er ikke der. Hyggelig butikkarbeider sjekker manuelt samtlige pakker. Kontakter "kundeservice". De sjekker, bekrefter at pakken er borte. Tid går. Får plutselig beskjed om at pakken er returnert til avsender, da jeg ikke har hentet den. Ringer kundeservice, de sier jeg burde hentet pakken min når jeg fikk beskjed om det. At de har sent meg en mail som bekrefter at pakken ikke er på hentestedet, det er ikke så viktig. Det er mitt ansvar å hente den. Postnord sin konklusjon: jeg er idiot som ikke henter pakken min. Heldigvis var nettbutikken veldig hyggelige, sendte den bare en gang til med posten uten at jeg spurte eller løftet en finger. Konklusjon for min del: Posten er ikke bra, men postnord er ikke bedre! Siter
+Memento mori Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 Jeg har mottatt 63 pakker og sendt 19 stk med posten siste året. Ikke hatt noe tull, men erfaring viser at hentelapper i postkassa funger sånn passe. Sørger derfor alltid å ha sporingsnr. Postnord har også vært flinke, bortsett fra en retur pakke som var mange plasser. Har en lokal post-i-butikk som er flinke, hjelpsomme. Siter
Miamaria Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 1 hour ago, Gittiamo said: Btw så foretrekker jeg å handle fra nettbutikker, som benytter seg av Postnord. De fikser alt så enkelt og effektivt. Posten er ubrukelig. Jeg må forbi to post-i-butikk fordi de mener den som er lengst vekk fra meg er nærmest. Hos meg er det akkurat sånn Postnord fungerer, om ikke de man bestilte fra oppga at de skulle sende med dem og ga meg valget. Siter
Gjest Turlyst Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 1 time siden, Gittiamo skrev: Haha. Gøyal tråd du dro opp @Hege P. Posten er ubrukelig. Jeg må forbi to post-i-butikk fordi de mener den som er lengst vekk fra meg er nærmest. Men innimellom sender de til noen andre utleveringssteder. Og de sier ikke ifra om sånt. Fordelen er jo at jeg får masse fin trim på veien Samme hos meg, men jeg endret bare siste siffer i postnummeret i nettbutikker......hysj..... Siter
Hege P. Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 Fikk hentelapp i dag likevel. På papir. I postkassa. ikke det stedet jeg sjekker først når jeg har fått beskjed om at Posten har sluttet å sende hentelapper i postkassa. Får så lite papirpost ellers at jeg ikke sjekker postkassa daglig. I dag skal det visst være epost eller SMS. Men ikke denne gang altså. Siter
Gjest Turlyst Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 1 time siden, Miamaria skrev: Hos meg er det akkurat sånn Postnord fungerer, om ikke de man bestilte fra oppga at de skulle sende med dem og ga meg valget. PostNord har ødelagt 3 av 4 pakker, så over og ut med dem. De bruker heller ikke alltid bur. Fikk en sovepose som hadde vandret over hele gulvet på kassebilen, mao slitt hull I flere steder. To andre pakker var delvis most. Er ikke imponert over Posten, men hos meg er de bedre enn Postnord. Posten blir dessverre bare dårligere for hver dag. Må vel snart hente pakkene på terminalen i Stokke i Vestfold, som er 3.5 mil unna. Siter
Hege P. Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 (endret) "Postoppkrav inkl. bankgegyr: 0,00 Pris fortolling inkl. mva: 153,00 Utleggsprovisjon: 0,00 Utlagt mva: 116,00 Utlagt toll/avgifter: 0,00 Betaling ved utlevering: 269,00" Pris i nettbutikk, Danmark: 378,20 DKK - dansk moms = 279,20 DKK + frakt 99,- + 269,00 = 647,20 Altså totalprisen for denne http://www.bushcraftbutikken.dk/shop/10-baaludstyr-amp-kogegrej/51-pathfinder-bushpot-staal/ Endret 4. januar 2017 av Hege P. Siter
Gittiamo Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 Ojda. Jeg har bare positive erfaringer med Postnord. Og at utleveringsstedet er 30 meter fra utgangsdøra gjør det veldig enkelt. Posten derimot leverer jo i hytt og pine, og innimellom med pakker som ser ut som de har blitt løpt over av en hel reinsdyrflokk. Jeg henter midt i Oslo, hvor det er flere utleveringssteder, og det er tydeligvis vanskelig for posten å sjekke kart og postnummer. Siter
Prebb Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 Toll og mva skulle bare mangle at man betaler, ellers får utenlandske nettbutikker en uforholdsmessig stor konkurransefordel. Selv skulle jeg ønske at toll/mva skulle vært fra første krone, men at de samtidig dropper det tåpelige gebyret de slenger på. Ev kunne de fått lagt på en prosentandel. Når det gjelder hentelapp-problematikken så tror jeg denne skyldes at det er posten sentralt som sender ut hentelapp, og ikke post i butikk. Dermed kan lappen komme før pakken er levert i butikken, eller forsvinne underveis. Før var det vel det lokale postkontoret som stod for hentelapp. Selv opplever jeg ofte post i butikk personalet som litt rotete. Har flere ganger blitt sendt hjem uten pakke fordi de ikke finner den og ikke har tid til å lete mer pga kunder i kassen. De skal jo trossalt drive butikk ikke postkontor. Og når jeg først freser: er jo sinnsykt irriterende å måtte stå bak hele gamlehjemmet som er på posten for å betale hver sin brevgiro. Siter
Hege P. Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 33 minutter siden, Prebb skrev: Toll og mva skulle bare mangle at man betaler, ellers får utenlandske nettbutikker en uforholdsmessig stor konkurransefordel. Selvsagt. Det er da også noe jeg tar høyde for når jeg handler i utlandet. Foretrekker å handle innenlands, men det betinger jo at varen jeg ønsker finnes i en norsk butikk. Siter
whistler Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 Stikk motsatt erfaring. "Aldri" problemer med Posten. Mye tull med Postnord. Om en nettbutikk kun tilbyr Postnord bestiller heller hos noen andre. Posten har i utgangspunktet sluttet med hentelapp i postkassa og min erfaring er at så lenge mobilnummer er oppgitt får jeg hentemelding både på SMS, e-post og i appen. Jeg tror nok en del trøbbel kan tilskrives Post i Butikk. Her er det veldig variabelt hvor flinke de er. Noen er ikke flinke på å scanne i pakkene så fort de kommer og da får du heller ikke hentemelding. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.