Gå til innhold
  • Bli medlem

Den ultimate ski/mountaineering sekken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bruk: Toppturer på ski, til fots og på snø/is. Gjerne over flere dager, da med pulk i tillegg.

Det finnes mange gode sekker i denne kategorien, men det er alltid noe som mangler.

Jeg mener en slik sekk bør være sånn:

- 40-50 liter for plass til nødvendig utstyr

- A-feste til ski

- Spade/søkestang lomme

- 2 isøksfester

- feste til stegjern

- Inngang fra topp og side/front

- Topplokk

- Hjelmfeste system. Gjerne iform av en slags elastst netting som kan pakkes vekk

- Klargjort for drikkesystem

- Mulighet til å feste liggeunderlag (thermarest z-lite for min del) på utsiden

Finnes denne sekken? Hva mer burde evt vært med?

Annonse
Skrevet

Jeg har lett en stund etter en sekk ikke langt unna dine spesifikasjoner. Den jeg etter endel leting vurderer å kjøpe er Black Diamond Predator 50. De hadde den desverre ikke inne i butikken når jeg var der, så fikk ikke sett/fiklet på den, men de hadde en ikke så ulik modell som virket svært så praktisk. Predator 50 har visstnok et topplokk beregnet for hjelm, forsterkninger i siden med tanke på skifeste og plass til ski. Isøksfester mener jeg det var og hva angår spesifikasjonene dine angående lomme for søkestang, stegjern og drikkesystem sjekket jeg ikke da det ikke er noe jeg får bruk for, men det skal ikke forundre meg om det er lagt til rette for det siden den er myntet på alpinbruk. Liggeunderlag skal vel ikke være noe problem. Avstivet rygg som fungerer bra på meg som er 180cm, tror ikke man bør være så veldig mye høyere. Karen på ute.no-butikken hadde visst en slik og sa den fungerte utmerket.

http://ute.no/index.php?k=125&uk=93&vk=54&v=297

http://www.blackdiamondequipment.com/en-us/shop/mountain/packs/predator-50

P.S Skulle du rekke å kjøpe og prøve ut sekken før jeg får rotet det til meg, send meg gjerne en PM eller noe og gi meg en liten rapport.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.