Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
Siste oppdatering viste vel 18 kg totalt. Bør vel kunne greie å komme ned i under 16 kg.

18 kg burde være en bra start på vintertur, sekken blir jo lettere etterhvert som noe mat forsvinner. Vekt bør ikke gå på bekostning av sikkerhet.

Å surre ekstra ullundertøy rundt fingrene som nødvott.... hadde jeg ikke satset på. Heller ha med de ekstra grammene det koster å ha med ekstra votter (innervotter pluss vindvotter) i topplokket på sekken. Å skulle finne en ullskjorte i stiv kuling og surre den tilfredsstillende rundt hånden. ..... og den er ikke akkurat vindtett...

Noterer meg ellers nyttige tips og lenker i denne tråden :) tross at den går litt på kant med hvordan jeg vil ha det på mine turer ut i vinterfjellet.

Annonse
Skrevet
THERMOS Light & Compact 0,75l m/kopp: 343 g

Hei. Er du sikker på vekta på 0,75l ? Finner bare at 0,5l veier ca. det på nettet. Har selv 1l som veier 530 g, og vurderer å kjøpe 0,5l. MEN hvis 0,75l veier det samme...

Skrevet

Hei. Er du sikker på vekta på 0,75l ? Finner bare at 0,5l veier ca. det på nettet. Har selv 1l som veier 530 g, og vurderer å kjøpe 0,5l. MEN hvis 0,75l veier det samme...

Den jeg tok med i utgangspunktet, og som veier 343 g er halvliters termosen.

Skrevet

Ble en snowclaw på meg, men litt usikker på om vekta på denne egentlig blir høyere enn en god spade. Passer fint i sekken med krumminga, det er positivt, snøanker og sitteunderlag multifunksjon trekker litt opp. Får se hvordan den fungerer når vi får litt dybde på snøen.

• 11 måneder senere...
  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.