500fjell Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Har aldri fått helt klarhet i hva slags funksjon tårnet på Gaustatoppen har. Noen som har relevant informasjon å meddele? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 http://lmgtfy.com/?q=gaustatoppen+t%C3%A5rnet "Tårnet på toppen er viktig for rikets sikkerhet. Radar for overvåking av flytrafikk og sendere og mottagere for TV, radio og telefoni er plassert på Telemarks høyeste fjell." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Har aldri fått helt klarhet i hva slags funksjon tårnet på Gaustatoppen har. Noen som har relevant informasjon å meddele? Når eg er på fjelltur så langt aust at eg ikkje får radiosignal frå Lønahorgi, får eg værmeldinga mi frå tårnet på Gaustatoppen. Frekvensane finn du på sidene til NRK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Blir ikke annlegget brukt til å lagre noen edlere dråper også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Tårnet på Gausta er med i en kjede tårn Norge Rundt for å holde styr på oss vikinger. Kommunikasjon mm Tårnet på Gullsvågfjellet på Vega er vistnok også med i denne kjeden, fikk jeg opplyst av noen hemlighetsfulle montører. Før var det vistnok mange fleire antenner på disse tårna men antallet har vistnok sunket etter at det digitale bakkenette kom. Ikkje spør hvorfor ......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siroho Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Blir ikke annlegget brukt til å lagre noen edlere dråper også? Jo da, jeg så tønnen i hallen der banen kommer opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.