Bjørn-Ivar Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Man pakker ofte sekken med forskjellige artikler som er mer eller mindre nyttige, men hva er det viktigste for deg å ha med i tillegg til bekledning og mat? Tenker ikke først og fremst på ekstremturer, men nyttig utstyr for vanlige overnattingsturer, begrenset oppad til de 10 viktigste tingene. For meg ville en slik liste se ut som følger: 1. Vannflaske 2. Tennstål 3. Multitool med kniv, Leatherman el. lign 4. Medisinskrin 5. Hodelykt 6. Duct/gaffatape 7. Tynt tau 8. Sovepose 9. Tarp 10. Kart/kompass hvis ukjent terreng. Hvis ikke ville jeg prioritert toalettpapir Siter
Mathern Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Feltflaske MAssevis av opptenningsutstyr Multiverktøy, Leatherman Wave og Victorinox Climber Ekstra gassflaske Zebralight H31 Poser Ekstra batterier Gorillatape MSR Pocket Rocket En god turkamerat Bruker granbar til å sove med, men det funker fett å tørke seg i ræva med og Siter
UlvenKolbein Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Motorsag og minisolcellepanel. Siter
Villmarksjenta Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Dette er hva jeg ville tatt med: 1. Sovepose 2. Reinstyrskinn 3. Kamera 4. Samekniv 5. Fyrstikker 6. Hodelykt 7. Telt 8. Kart/Kompass 9. Mobil 10. Multiverktøy Siter
runegutt123 Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Jod Kirurgtape Sportstape Primus (i en eller annen fasong) Siter
MH Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Veldig avhengig av turen for så vidt men: 1 - Kniv 2 - Fyrstikker eller annet tennmiddel 3 - Sovepose 4 - Kjele/gryte 5 - Kompass og kart 6 - Multiverktøy 7 - Langt tynt tau/snor 8 - Liggeunderlag 9 - Førstehjelpsutsyr 10 - Presenning/tarp Om turen gårover tregrensa ville presenninge vært bytta ut med telt og kniven vært bytta med en primus ettersom multiverktøykniven da greier seg stort sett. Siter
Phaser Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 Holder lenge med ett kredittkort, kan overnatte veldig komfortabelt veldig mange steder i verden ved hjelp av litt plastikk Siter
jobul6 Skrevet 18. november 2010 Skrevet 18. november 2010 I tilfeldig rekkefølge: -Fyrstikker eller liknende -Kniv -Dopapir -Øks -Tape -Lykt av ett eller annet slag -Kjele/gryte -Vannflaske -Kart -Smertestillende tabletter +Allergitabletter om sommeren Siter
TheAgaue Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 Top 10 prioriteringer: - Fyrstikker - Kokekar - Samekniv - Sovepose - Duk/pressening - Fiskestang - Liggeunderlag - Hodelykt - Sag - Stor vannflaske Siter
bolletog Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 10 ting jeg har med uansett årstid, vær og sted: 1 samekniv 2 håndsag 3 sovepose 4 fjellduk/tarp 5 ca 10 tennbrikker (nok til å få fyr i fuktig tre) 6 lightmyfire tennstav 7 spot 8 vannflaske 9 kjele 10 lykt Også på de fleste turer har jeg med det amerikanarananae kaller survival kit, som innholder mye mer enn 10 ting Siter
fiskekongen Skrevet 14. desember 2010 Skrevet 14. desember 2010 Top 10: Kniv Kokekar Tennstål Liggeunderlag Sag Sovepose Fiskeutstyr Primus Hodelykt Telt / tarp Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.