Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt høydesystem NN2000

500fjell

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg tror jeg må skuffe deg der. Trigpunktet på Pyttegga ligger på 1999.2. Jeg vet ikke om trigpunktet ligger på det høyeste punktet, der er det sikkert andre som kan uttale seg bedre om.

Etter innføring av nytt høydegrunnlag NN2000 vil endringene utgjøre fra - 0.15 m til + 0.35 m i Norge.

www.statkart.no/?module=Files;action=File.getFile;ID=38325 (Samme som du også henviste til)

Figur 1 i dette dokumentet viser hvor store og hvor avvikene er i Norge. På Pyttegga vil det bli veldig små endringer.

Maks 5 cm. Det er sannsynlig ikke nok til å løfte den opp til en topp over 2000 m.

Noen topper regner jeg med vil få ny høyde, men jeg tror ikke det blir så mange.

Godt det ikke ligger 2k-topper i område som får redusert høyde.

Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.