essem Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Er kombisko ok til skøyting eller vil jeg få det mye bedre på en ren skøytesko? Jeg kommer ikke til å være voldsomt aktiv, det blir bare noen runder i løypa i ny og ne. Kombisko er med i tankegodset siden de kan brukes til klassisk også, er jo ikke alltid at det er brede løyper å bolte seg i. I den grad jeg kommer til å boltre... Føttene mine passer utmerket i Scarpa skistøvler (telemark, randonee), altså ikke bred lest, noen spesiell modell eller merke jeg bør teste? Pris er ikke tema, blir vel julegave til meg selv dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torhaa Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Husker jeg rett, skøyter Northug en del i komibsko (ja, også utenfor duathlon).. Gikk fra å skøyte med klassisksko til skøytesko sist vinter, og forskjellen var herlig. Har ikke prøvd kombi.. Ift. lest, så er jeg stikk motsatt av deg, og Fischer passet som et skudd, Alpina var forholdsvis dårlig, men Madshus tok kaka, det var tortur. Kanskje de skulle funke for deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 En kombi blir hverken ideel til skøyting eller klassisk. Var mye bedre å komme over på skøytestøvel. Fordelen er som du sier at du kan bruke en kombi til begge deler. Den vil og være en stødigere sko for klassisk enn en vanlig klassisk støvel. Dog er det viktigste for skøyting skiene, ikke støvlene. Vet ikke om du skal skøyte med klassiske ski eller skøyteski. Har du ikke noe skøyteutstyr skal du kjøpe skiene først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Tanken var å kjøpe skøyteski med enten kombisko eller skøytesko. borgern, du sier det var mye bedre å komme over på ren skøytesko, da gikk du fra en kombi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskekongen Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Har vel liten peil på detta egentlig. Siden du sier du ikke er så veldig aktiv, så kunne jeg vel komme med ett innspill. Jeg kjøpte kombisko i vinter, egentlig kun siden de var på tilbud, og jeg hadde liten erfaring med å gå på ski. Men gikk da vasaloppet med kombistøvelen, og det gikk veldig greit. Synstes egentlig det var litt deilig å ha den ekstra støtten. Men nå kommer jeg aldri til å bli noe skiess, så om det hadde hjlupet ørlite grann med en rein klassisk støvel var det likegyldig. Hvorfor ikke kjøpe en kombistøvel? Hvis du går så mye på ski at du ser et behov, da er det på tide å bytte. Da har du sannsynligvis også gått endel på ski. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
essem Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Hmm, jeg tenkte omvendt. At siden jeg ikke bruker de aktivt vil det være lettere å få teknikken til å sitte med en ren skøytesko? Hvor mye jeg kommer til å bruke de vet jeg ikke, kan tenke meg at det i snitt blir 1 eller 2 turer i uka fortrinnsvis i helgene pga jobb og andre ting. Og litt an på vær, for jeg foretrekker topptur med tungt skiutstyr når det er bra vær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg hadde kombistøvler først jeg. KJøpte så skøyteski og skøytestaver i tillegg. Det ble en helt annen opplevelse ja. Med kombistøvlene gikk det som regel 2-3 km for leggene verket. Etter jeg kjøpte de andre så gikk jeg greit 15 km første turen uten plager. Nå kan teknikk ha blitt litt riktigere og med nye støvler, tilpasset binding og staver men opplevelsen med skøyting ble løftet mange hakk uansett. Det med binding var at med nye støvler fikk jeg bnrukt Pilot systemet med dobbelt feste av støvel. kan og ha hatt litt å si for stabilitet. Har SNS system. Nå var disse kombistøvlene et par jeg hadde hatt i mange år. Godt mulig det er bedre med dagens duatlon-støvler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskekongen Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Missforsto jeg da kanskje. Forsto det slik at om du skulle kjøpe både klassisk og skøyte sko jeg. Jeg har som sagt ikke skøytet i kombiskoene, kun gått klassisk i vasaloppet, og det gikk greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.