Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodelykt


orientering

Anbefalte innlegg

Annonse

xcl er bra den men begynner å bli utdatert. Den er stor og bruker mere strøm en tilsvarende led lamper. Fordeler er bra hodebånd og jeg vil påstå den gir ett veldig behagelig lys i forhold til det kalde lyset som led vanligvis gir. Kan være lettere å se kontraster med litt varmere lys. Kikk litt på lupine lyktene og ev Silva Alpha men den blir over budsjettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lupine Piko X all the way!

postet nettopp en ''mini omtale'' av den på den tråden somv ar linket til over her.

Til det du skal bruke til, er den perfekt. Veldig lav vekt på lyktehode, ekstrem lysstyrke (Et gedigent hotspot, ikek fullt så plagsomt som lykter med maskinert fokus KAN ha når man jogger osv) Selv har jeg aldri vært borti noe så bra som treffer dine kriterier. Den silva lykta er ganske stor og gir 250-350 lumen. Piko X gir 550 lumen og er fantastisk liten, halvparten av en fyrstikkeske. Har selv jogget en tur med den, og alt var fryd og gammen. Du vil bli overrasket over størrelsen. Silva Alpha er litt stor og klumpete synes jeg, men dette er min mening og burde ikke ha noe å si :oops: Og smådyr i forhold til Piko X.

og for all del, Phaser har rett, LED er veien å gå :) MYe mer effektivt enn gamle pærer, men fargetemperaturen er mer behagelig på gamle pærer.

Piko X gir et litt varmere lys enn andre LED lykter forresten. Ikke blålig slik mange LED lykter er, men mer nøytral hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man hele batteripakka på hodet på Lupine lykta?

Nja, ser ut som om det er mulig (Er ikke helt sikker) men den blir for tung til ditt bruk på hodet.

Men batteriet er laget for å ha i lomma, og batteriet er lite så dette er ikkenoe problem. Hodet veier bare 150 gram :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.