tiurn Skrevet 10. november 2010 Skrevet 10. november 2010 Er det noen med god erfaring til forebygging av gnagsår på hælen. Feks spessille sokker, gnagsår plaster osv....? Siter
lynco Skrevet 10. november 2010 Skrevet 10. november 2010 Legg litt sportstape på hælen. Fåes kjøpt på apotek og på flere sportsbutikker. Siter
utemannen Skrevet 10. november 2010 Skrevet 10. november 2010 Jeg er ikke plaget med gnagsår, men ser dette får skryt https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=16711&highlight=gnags%E5r Siter
festrus Skrevet 10. november 2010 Skrevet 10. november 2010 Sitat Legg litt sportstape på hælen. Fåes kjøpt på apotek og på flere sportsbutikker. Tensoplast er mye bedre. Det sitter på i dagevis. Siter
knutis Skrevet 10. november 2010 Skrevet 10. november 2010 Unngå bomullsokker og bruk sko som passer. (dette tipper jeg de aller fleste vet om allerede, men i tilfellet en fersking stikker innom..) Siter
Rune_ Skrevet 10. november 2010 Skrevet 10. november 2010 Sitat Legg litt sportstape på hælen. Fåes kjøpt på apotek og på flere sportsbutikker. Støttes. Det skal ikke så mye til. Siter
lemmy Skrevet 11. november 2010 Skrevet 11. november 2010 og er uhellet først ute, er Compeed gnagsårplaster enestående. Siter
Kjellis Skrevet 11. november 2010 Skrevet 11. november 2010 Sitat Støttes. Det skal ikke så mye til. Snakker du av erfaring, Rune Siter
qwer993 Skrevet 11. november 2010 Skrevet 11. november 2010 Høy temperatur i støvlene gir svekket hudstyrke og lettere gnagsår. Bruk lettere fottøy i varmt vær/direkte sol. Siter
Rune_ Skrevet 11. november 2010 Skrevet 11. november 2010 Sitat Snakker du av erfaring, Rune Ja, det vet du alt om. Gode sokker kan også hjelpe. Siter
seventh Skrevet 11. november 2010 Skrevet 11. november 2010 Ja, gode sokker hjelper. Et triks som ikke er nevnt er nylonsokker (type strømpebukse) innerst, og et vanlig par ullsokker ytterst. Det blir det mye mindre friksjon av. Men jeg må gi min støtte til tensoplast. Som forebygging er det genialt, og holder generelt mye lengre enn sportstape. Siter
Trango Skrevet 12. november 2010 Skrevet 12. november 2010 Sokker/strømper av silke innerst mot huden hjelper bedre enn mylon. Det er hvertfall min erfaring. Siter
Bjørn-Ivar Skrevet 12. november 2010 Skrevet 12. november 2010 Jeg legger på et lag med sportstape over helen og bruker et par tynne løpesokker under ullsokker. Løpesokkene er fasongsydde, gjerne med en sokk for venstre og en for høyrefot og har ekstra polstring på utsatte steder. De er dessuten produsert i et stoff som gir god fukttransport. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.