Mons Larsen Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Jeg skal kjøpe nye fjellski til vinteren, og lurer på hvilken lengde jeg skal ha på disse.. Jeg er 178 cm høy. Jeg går aktivt langrenn, og vet hvor lange klassiske/skøyteski jeg skal ha, men fjellski er jeg mer usikker på. Disse er jo bredere en vanlige ski, så jeg lurer på om det kompenserer litt for lengden? Siter
Henrik.S Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Kommer helt ann på hva du skal bruke de til. Skal du for eksempel bare bruke de i uoppkjørte løyper på høyfjellet, jakt og lignende trenger du ikke noe mer enn rett over kroppshøyden. Siter
Mons Larsen Skrevet 9. november 2010 Forfatter Skrevet 9. november 2010 Jeg skal bruke skiene først og fremst på høyfjellet/vidda om våren (skareføre) med pulk. Blir ikke "rett over kroppshøyden" litt i korteste laget? I mitt tilfelle 180 cm? Siter
Henrik.S Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Jeg skal bruke skiene først og fremst på høyfjellet/vidda om våren (skareføre) med pulk. Blir ikke "rett over kroppshøyden" litt i korteste laget? I mitt tilfelle 180 cm? jeg ville gått for noen på 185cm. Jeg er også 178cm høy Siter
Henrik.S Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Husk at du skal ha kontroll på dem i skare Siter
Jens B Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Jeg er 182 cm, og jeg har Åsnes Ingstad i 190cm og Åsnes Amundsen i 194. Ettersom Ingstad i stor grad er nedoverski, er det best å ikke ha den for lang. Amundsen er ei ski for pulkdraging på de store vidder, den kan derfor være litt lengre etter min smak. Siter
ni liv Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Jeg er 190cm og har fischer e85 i 205cm. Synes dette er en ganske fin lengde, men disse skiene er jo forholdsvis ganske smale. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.