Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde å få svar på følgende spørsmål i nettforumet Nettstedet for videoamatører (NVA.no), men der er det tydeligvis bare datanerder, i og med at jeg ikke har fått noen svar i løpet at et par måneder:

Er det noen som filmer mye når de er ute på tur, a lá Lars Monsen? Hva slags videokamera er det som passer best for filming, når jeg stort sett skal filme ute på tur?

Kameraet bør tåle litt kulde, men behøver ikke å være vanntett, da jeg har det i en liten plastpose hele tiden.

Er det noen som har tips om gode "utendørsvideokameraer"?

Annonse
Skrevet

Monsen brukte lenge Sony HVR-A1 som kamera på tur. Jeg har brukt storebroren, Sony HVR-V1, til filming av lange vinterturer, og ikke opplevd noen form for problemer. Begge kameraene er i prosumerklassen og kostet hhv ca 20 000 og 40 000. Jeg har desverre ikke erfarning med andre kameraer som er fornuftig priset.

Min erfaring er at elektronikk tåler veldig mye så lenge man er bevisst på kondensproblemer. Kulde er normalt ikke noe problem for annet enn batterikapasiteten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.