Gå til innhold
  • Bli medlem

Klättermusen Rimfaxe eller Bilskirner?


Fahaug

Anbefalte innlegg

Skal ha jakke til lange skiturer i høyfjellet, skikjøring og andre aktiviterer. Vurderer Rimfaxe, men har fattet interessen for den nye Bilskirner.

Noen som har noen betrakninger rundt hvem jeg bør velge til disse formålene?

Fred Arne Haug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har kjøpt Klättermusenprodukt vil nok skryta av dei, og ettersom prisen er høg vil nok negative sider sitja langt inne hjå ein del (min spekulasjon - arrester meg gjerne).

Sjølv har eg hatt tre produkt frå denne svenske leverandøren og kan på ingen måte seia at eg er imponert. Mi fyrste jakke, Bifrost, fall i frå kvanrandre innvendig, lek som berre det, men hadde gode detaljar som t.d god hette, store lommer og slike ting. Seinare kjøpte eg ei soft-shellbukse av typen Mithril som synte seg å ha uttruleg dårleg saumkvalitet - kor mange gonger eg har reparert denne veit eg ikkje. Bifrostjakka reklamerte eg på og fekk ei ny jakke, Brede, mot eit mellomlegg. Greitt nok. Problemet er at eg er i ferd med å reklamera på denne óg (buksa giddar eg ikkje å senda inn då eg kan få sydd ting sjølv) ettersom ytterstoffet held ikkje mål (har lagt inn bilete av problemet i ein annan tråd).

Men for all del - Rimfaxe og Bilskirner er sikkert gode jakker! Bomull kan då ikkje slå feil?

Klättermusen har veldig, veldig gode hetter og gode lommer med god plass. Vidare likar eg veldig godt fasongen i skulderpartiet - veldig bra til skigåing. Derimot tykkjer eg dei smale erma er litt upraktiske til vinterbruk. Dei gjer det noko vanskeleg å lufta effektivt kring handledda. Til sist må ein nemna prisen. Klättermusen er faktisk ikkje såååååå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i mye av det Krokavatn skriver. Jeg har mange Klattermusen produkter. Alle er ikke like gode.

Endridejakka mi i Etaproof kan jeg imidlertid ikke få skrytt nok av. Glemte GTX-jakka i helga på telttur, regnet mesteparten av fredagen og lørdagen. Likevel ble jeg ikke gjennomvåt. En tynn ull-skjorte og en tynn langarmet ullgenser og Enride holdt varmen. Den innerste ullskjorta var ikke våtere enn at jeg kunne ha den på.

Bilskinner har forsterkninger der det trengs mest. Rimfaxe er en mer fullblods anorakk for vinterbruk. Hva du trenger vet du selv best.

https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldTid=22533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.