ni liv Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Dry tooling: har ikke noe godt norsk ord for dette, men finnes det steder i norge hvor det er folk som holder på med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-sindre Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Tørrøksing Er hvertfall et par felt i Bergen som er bolta opp til formålet (blir jo endel slitasje på fjell). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaser Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Måtte inn på youtube for å se hva dette var. Ser farlig ut. Hvordan unngår man å spidde seg selv med øksa når taket glipper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ni liv Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Vet ikke, har enda til gode å se noen som faller:P Men det hadde vert morsomt å prøvd dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martin.m Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei. Vi har sneiet bortom temaet i denne tråden: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=14205&highlight=dry+tooling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ni liv Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Se der ja, takk! Får høre med RBV å se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haukur Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hei jeg bor i Bergen, jeg kommer fra island og mangler kompiss, jeg liker dry tooling og isklatring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ni liv Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Hei Haukur, velkommen til fjellforum! Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Bergen klatreklubb, der vil du garantert finne noen å klatre med. Hjemmesiden deres er http://www.bergen-klatreklubb.no/ Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nareik Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 I Bergen er det etablert et felt for nettop dette, i Sandviken rett utenfor sentrum. Elelrs har jeg forstått at noen driver med dette inne på Tyrili klatresenter, er noen ruter hvor det er lov å drytoole. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bear Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Drytooling er litt rart. Var vel noen som fant ut at det var mer moro enn is. Men er det ikke like greit bare friklatre da når det ikke er is? Er jo sikkert noe eksponert fjell man kommer bort i ved å klatre is. Det er helt greit... Men om jeg hadde sett folk med økser opp friklatreruter, hadde jeg gitt dem litt god gammeldags juling. Inkludert lårhøner, og kokos... Drytooling chipper, og ødelegger fjellet. Og om det er bare for å "øve" isklatring, så syns jeg de kan gjøre det hjemme på husveggen sin i stedet Så jeg må flaut inrømme her at Bergenserne er forbilder for oss i resten av landet, som har ruter til dette. Dermed så vil ikke noen være fristet å gå noen av "friklatreklassikerne" med økser. Jeg kan høres litt nazi ut. Men jeg syns det er så trist når ruter blir forandret... La naturen gjøre den jobben der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storsteinsfjelltrollet Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Men nå er vel ikke dette noe stort problem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anderfo Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Drytooling er litt rart. Var vel noen som fant ut at det var mer moro enn is. Men er det ikke like greit bare friklatre da når det ikke er is? Er jo sikkert noe eksponert fjell man kommer bort i ved å klatre is. Det er helt greit... Men om jeg hadde sett folk med økser opp friklatreruter, hadde jeg gitt dem litt god gammeldags juling. Inkludert lårhøner, og kokos... Drytooling chipper, og ødelegger fjellet. Og om det er bare for å "øve" isklatring, så syns jeg de kan gjøre det hjemme på husveggen sin i stedet Så jeg må flaut inrømme her at Bergenserne er forbilder for oss i resten av landet, som har ruter til dette. Dermed så vil ikke noen være fristet å gå noen av "friklatreklassikerne" med økser. Jeg kan høres litt nazi ut. Men jeg syns det er så trist når ruter blir forandret... La naturen gjøre den jobben der Tro det eller ei, men jeg har ennå tilgode å: * prøve drytooling/tørrøksing selv * se noen drytoole/tørrøkse * se spor av drytooling/tørrøksing på friklatreruter Derfor velger jeg å putte hodet i snøen og tro at drytooling/tørrøksing ikke er noe problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takoon Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Dry tooling eller tørrøksing er vel et resultat av miksklatring. Sporten utøves av oss som ikke liker å klatre inne vinterstid og når isen glimmrer med sitt fravær Jeg har enda tilgode å klatre sommer ruter med øksene og har heller ikke tenkt å gjøre det av respekt for finger takene som blir absolutt ødelagt av økser. Derfor er det egne drytooling ruter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.