Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye BC-skisko fra Alfa, North Pole og Gaiter BC GTX


utinaturen

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Fikk du svar fra Alfa? Jeg sendte en mail til dem for noen uker siden, men har enda ikke hørt noe fra dem.

Ja, jeg fikk et svar fra dem for en stund siden. Dette var vel før produktet var på markedet. Nå prøvde jeg fort å lete igjennom mailen min, men jeg klarte ikke finne den så får ikke sakset noe fra der og inn hit.

Det jeg kan huske var at de hadde hatt den på ekspedisjoner i bla. Grønland og testresultatene var positive (de hadde vel ikke skrevet noe annet lell...)

Jeg er i første omgang litt skeptisk til BC, da jeg hovedsaklig vil ha 75mm av rent tekniske (reparering) grunner.

Beklager sent svar,

litt usikker på hvordan jeg kan få sett hvordan at noen har sitert meg eller lignende på forumet utenom at jeg kikker innom selv, ettersom jeg er litt nybegynner her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe annet enn 75mm og er kanskje også litt skeptisk til BC. Ser for meg at det er flere ting som kan gå galt med en BC. Jeg har som sagt aldri prøvd det, så det er mulig jeg tar feil..

For å se om noen har sitert deg, eller skrevet innlegg i samme emne som deg klikker du på "Dine egne innlegg" i margen til venstre :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe annet enn 75mm og er kanskje også litt skeptisk til BC. Ser for meg at det er flere ting som kan gå galt med en BC. Jeg har som sagt aldri prøvd det, så det er mulig jeg tar feil..

For å se om noen har sitert deg, eller skrevet innlegg i samme emne som deg klikker du på "Dine egne innlegg" i margen til venstre :evil:

Takk :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe annet enn 75mm og er kanskje også litt skeptisk til BC. Ser for meg at det er flere ting som kan gå galt med en BC. Jeg har som sagt aldri prøvd det, så det er mulig jeg tar feil..

Det er minst like mykje som kan gå galt med 75mm. Såleknekk er truleg det mest vanlege. Men skiknekk er likevel endå meir vanleg enn problem med støvel/binding :oops:

Mitt råd når det gjeld valg av binding, er å fyrst finne ein støvel som passar på foten, så ein binding som passar til støvelen. Det vanlegaste er derimot å velge binding utfrå fordommar, og så ein støvel som passar bindingen. Men då vert sjansen for å finne den beste støvelen mykje mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er minst like mykje som kan gå galt med 75mm. Såleknekk er truleg det mest vanlege. Men skiknekk er likevel endå meir vanleg enn problem med støvel/binding :oops:

Mitt råd når det gjeld valg av binding, er å fyrst finne ein støvel som passar på foten, så ein binding som passar til støvelen. Det vanlegaste er derimot å velge binding utfrå fordommar, og så ein støvel som passar bindingen. Men då vert sjansen for å finne den beste støvelen mykje mindre.

Om jeg måtte velge mellom såleknekk og ødelagt BC, så vet jeg hva jeg hadde tatt. På de fleste andre skøtøy nå til dags som er til "spesielt" bruk, så må jeg ha det laget spesiellt (joggesko, skøyter..) for det virker som om moten er av det smale slaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Om jeg måtte velge mellom såleknekk og ødelagt BC, så vet jeg hva jeg hadde tatt.

Unnskyld at eg spør, men på kva måte øydelegg du BC? Det svake punktet i BC-bindingen, er skruene som sitt i skia, og dei er nøyaktig lik skruene til 75mm-binding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at eg spør, men på kva måte øydelegg du BC? Det svake punktet i BC-bindingen, er skruene som sitt i skia, og dei er nøyaktig lik skruene til 75mm-binding.

Hva som er den "mest vanlige" måten vet jeg ikke. Jeg regnet med at det som skjedde med min ikke er noe som skjer så veldig ofte. Det var en gammel ski og således like gammel binding som røk i bindingen ved et fall i nedoverbakke på Dovre (fysisk umulig å tråkke ned i bindingen igjen altså). Dette var en lånt ski som jeg tror het "Vidda" og skoen var vel en type gammel Alfa.

Det er vel mer det at man er litt konservativ og ikke tørr eller ønsker å prøve noe nytt, når det gamle har fungert til dags dato. Men, det virker som om BC blir foretrukket mer og mer, får spørre en lokal forhandler om det er mulig å få låne en variant i noen dager for deretter å bli overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.