Gå til innhold
  • Bli medlem

Kontroll på utstyret. Konkuranse ??


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Ozzi har en kommentar i linken:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=22763

som jeg ikke helt vet hvordan skal tolkes.

Tror nå jeg har sånn någenlunde oversikt over hvor utstyret er og hvor det ligger.

Her er et bilde fra mitt aller helligeste.

Er nok på minimumsstandard nå, forbedringer er i vente.

Men har ozzi eller andre bilder utstyrsrommet. Konkuranse ??

post-728-133474731203_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozzi har en kommentar i linken:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=22763

som jeg ikke helt vet hvordan skal tolkes.

Tror nå jeg har sånn någenlunde oversikt over hvor utstyret er og hvor det ligger.

Her er et bilde fra mitt aller helligeste.

Er nok på minimumsstandard nå, forbedringer er i vente.

Men har ozzi eller andre bilder utstyrsrommet. Konkuranse ??

Det må jeg sige: Flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men Dag; utifra dine turrapporter benyttes jo ikke dette ustyret årlig engang..... > er denne boden bare for å skryte på deg femmere og seksere til besøkende en sjelden gang...?

Åssen ser det ut i utstyrsboden din, altså den du bruker til daglig :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Håvard, ser du er framme med revetunga di igjen.

Er muligens klatreutstyret du henger deg opp i denne gang.

Det er nok ikke alle turer som det blir turrapporter av.

Bla denne over Store Austbotntind der jeg og broderen dro med oss en masse utstyr,

mens vi egentlig ikke hadde trengt noen ting.

Ser også senere at flere har gått usikret over denne ryggen.

Så glad jeg ikke skrøt på meg en slik tur i fullt utstyr.

Så driver jeg også en del med soloklatring i lokale fjellsider.

Soloklatring er vel noe som er uglesett i de fleste klatremiljøer så jeg har holdt en lav profil der, da man legger ut 3-4 meter tau av gangen, og er eksponert for noen heftige fall.

Har en sønn som er aktiv i miljøet og vil ikke at mine sære interesser skal videreføres der.

Men soloklatringen gir meg mange gleder da jeg jobber i et miljø som krever arbeidstillatelse nesten for å gå på dass.

Så dette er for meg god avreagering. Hadde jeg ikke drevet med dette så hadde det vel blitt satsing på fallskjermhopping eller noe i den duren.

Har gått de fleste "offisielle" rutene her nede solo, bla på fylkesgrensa og i Slettafjellet i Åseral,

men også laget nye ruter. En rute har bla en mengde blokkstein stablet på hverandre med overheng som jeg har gitt navnet "Berlin 45",

En annen er en renne med masse løst, Kalt Drittrenna. Du burde prøvd dem begge.

.

Sitat fra en tidligere turrapport fra Store Austbotntind:

Ser denne Håvard er til med spydigheter her også, men det preller av som vann på gåsa.

Flott tur dere hadde der.

Gikk den uka etter sammen med broderen,

men dessverre noe tåke over 2000 meter.

.

Mangler noen heftige turrapporter fra deg Håvard, samt rapport fra utstyrsrommet.. :shock:

post-728-133474731422_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozzi har en kommentar i linken:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=22763

som jeg ikke helt vet hvordan skal tolkes.

Du trenger ikke tolke det på annet vis enn at det var kule gamasjer.

Kan ikke konkurrere i system med deg, Dag. Jeg sorterer i kasser etter egne kategorier. Klatreutstyr her, kokeutstyr der. Ser ikke like bra ut, men jeg vet hvor jeg har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hva i all verden og hvor i all verden vil du Dag???

Hva mener du med Store Austadbotntind og traversen der?

Jeg har aldri gått traversen usikret, har heller ikke formidlet egen usikret traversering der såfremt du antyder det??

Vi er nok mange som har HMS tredd over hue og ræva i jobb, og vi er nok også mange som både har klatret og hoppet i fallskjerm osv...

Sikkert som deg, bla for å klarne hodet og være egen herre uten all verdens instrukser.

Dog, de aller fleste føler ikke behov for å meddele sitt første hopp gjennom turrapporter fra fjellheimen....

Nå ga jeg deg om ikke annet et påskudd til å fortelle litt om "Klatre-Dag" :)

Forøvrig, utstyrsboden din ser like ryddig ut som fiskeutstyrsboden min. Fiskeutstyrsboden min er ikke rørt på 6 år da, vel å merke;)

Resten av utstyret er kun kaos her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiskeutstyrsboden min ser for javlig ut. Er 35m2 med rot. Men jeg vet sånn ca hvor jeg har det. Ca 2-3 ganger i året er det orden der. Som oftest er det frua som får nok av rotet når jeg er borte. Men hender en sjelden gang jeg rekker å rydde HELE rommet jeg også :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns du ikke det er tungvint å henge hver enkelt karabin i stanga? selv stapper jeg alt i en kasse eller henger det på en felles slynge som jeg kan raske med meg. Ser ikke så bra ut, men jeg har kontroll likevel :-) campingutstyr og annet som går rett i sekken har jeg organisert ganske likt som deg, men du hadde mye finere bod med maling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns du ikke det er tungvint å henge hver enkelt karabin i stanga? selv stapper jeg alt i en kasse eller henger det på en felles slynge som jeg kan raske med meg. Ser ikke så bra ut, men jeg har kontroll likevel :wink: campingutstyr og annet som går rett i sekken har jeg organisert ganske likt som deg, men du hadde mye finere bod med maling!

.

Bedre kontrol RM. På hva poden har rasket med seg.....og hva som er kommet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig pent og ryddig Dag,holder selv på med et rom nå, men det er i en kjeller og sliter med fuktigheten.

Selv liker jeg også å ha ting hengt opp, lettere å vite hvor man har ting.

føler at jeg har tur utsyr rundt hele huset om dagen ,gleder meg til jeg får slik orden som deg.

Men lurt på en ting, har du egen rom for fiskeutstyr?, hos meg tar fiskeutstyret mye plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig pent og ryddig Dag,holder selv på med et rom nå, men det er i en kjeller og sliter med fuktigheten.

Selv liker jeg også å ha ting hengt opp, lettere å vite hvor man har ting.

føler at jeg har tur utsyr rundt hele huset om dagen ,gleder meg til jeg får slik orden som deg.

Men lurt på en ting, har du egen rom for fiskeutstyr?, hos meg tar fiskeutstyret mye plass.

.

Fiskeutstyret er stemoderlig plassert ute i garasjen.

Ingen optimal plass med tanke på fuktighet.

Takk for påminnelsen. Dagens oppgave blir nok å få det plassert innomhus. Men garna får nok henge der ute for husfredens skyld............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.