Gå til innhold
  • Bli medlem

Skiføre, Ålesund


ggglhf

Anbefalte innlegg

hei,

jeg venter på det samme, Ørskofjellet bruker å være en av de første plassene, kamera på skitrekket er nede, men du kan ta en titt på kamera til vegvesenet:

http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Reiseinformasjon/Trafikkmeldinger/Webkamera?kamera=%C3%98rskogfjellet

Ser ikke så veldig lovende ut enda.

Vegvesenet har flere kamera og værstasjoner rundt omkring, kamerane kan en finne på linken over. Jeg har hørt at det skal være mulig å lese temperaturen fra disse værstasjonene også, men har ikke lykkes med å finne den linken enda, er det noen andre som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lokale forskjeller pga bygene. Litt lite snø generelt enda, men det kommer seg. På Standaleidet fikk jeg melding i går om at det var 20cm på 350moh og ca en halvmeter på 900m.

Når det kommer nok snø er Engesetdalen nærme, bra løypenett der som også er knyttet sammen med ørskogfjellet.

http://skisporet.no/moreogromsdal/svartloken

Skal være et kart over samme som viser hvor lenge siden de har blitt kjørt opp av trakkemaskin, finner det ikke i farta.

Ellers er Vaksvika, Overøye, Fjellseter bra alternativ for langrenn med oppkjørte løyper innenfor 45-60min reiseavstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ikke det, kommer helt an på hva som skjer i dagene framover. Døgntemperaturen svinger, det går fort over til skaresnø som du kan utnytte i alle fall første del av dagen. Om ikke det kommer mye vind og nedbør som fjerner snølaget da. Iflg yr.no skal nattemperaturene være noen grader på minussiden om natta på 3-4-500moh den neste uka. Følg med på webkameraene på skisenterene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.