tommygutt Skrevet 7. oktober 2010 Skrevet 7. oktober 2010 Hei folkens... Flott forum! Jeg har ikke gått i bratt fjell på årevis, men denne uka har jeg vært i Innerdalen og fått tent en gammel gnist. Har bodd de siste 10 årene på østlandet og det har blitt mest turer i skog og mark, men Innerdalen gav realt mersmak. Jeg kjenner at jeg har en enorm respekt for bratt fjell og kunne tenke meg å lære litt om sikring for å ferdes trygt. Jeg har alltid hatt høydeskrekk, men følelsen av å mestre er minst like stor som skrekken for å falle ned. Så til saken: Jeg har klatret litt, men aldri i høyfjellet eller med naturlige sikringer. Kan jeg ta noen form for kurs for å lære meg sikker tinderangling? Hva kreves av utstyr? Jeg har lest en del innlegg på forumet her nå, mye inspirasjon! Jeg ser at mange har en psyke som overgår min i bratt fjell for å si det sånn Uansett, suget etter smale egger er så stort at jeg må gjøre noe, høydeskrekk eller ikke, jeg er besatt!!! Kom med tips og innspill Siter
Emil Skrevet 7. oktober 2010 Skrevet 7. oktober 2010 Om du liker å ferdes i Innerdalen på Nordmøre så vil jeg anbefale å ta et klatrekurs der. Det holdes klatrekurs der hver sommer, av store aktører med mange kursdeltagere, og mindre grupperinger som leier kursleder privat. På standardkursene lærer du det du trenger for å gå på naturlige sikringer, og alt det måtte medføre. Om du leier en instruktør privat så kan du skreddersy kurset for eget behov. Her er link til DNT`s standard opplegg: http://www.dntfjellsport.no/activity.php?ac_id=17360&fo_id=177 Siter
tommygutt Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Skrevet 7. oktober 2010 Absolutt noe å vurdere dette, en uke i Innerdalen skal jeg nok tåle Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.