kenny28 Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Har kjøpt flere typer regnsett opp igjennom tiden, og erfaringen min er at "oljehyra" er kun den som er tett ? Jeg har aldri kjøpt "kjempe dyrt" regntøy da. Tenkte at jeg atter en gang skulle prøve å finne ett regnsett som er tett, er det noen som kan anbefale noe ? Siter
Phaser Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Noe av problemet er at man blir våt innenfra også, Så noe med god lufting er ett must om man er aktiv i regnværet. Har fortsatt til gode å finne riktig gode regnklær selv som ikke er dyre. Jeg jobber mye ute i regnværet også men klærne vi bruker der er ikke så egnet til turbruk. Blir tunge å store i ryggsekken. Jeg har litt trua på poncho og lårings kombinasjonen og har ett sett på hånden, men har ikke testet enda. Siter
josteink Skrevet 6. oktober 2010 Skrevet 6. oktober 2010 Hei, bruker jakke og bukse frå Ålesund oljeklede. Desse er heilt tette, men med luftemuligheter. I tillegg er det tynn fleece på innsida som gjer at dei ikkje vert klamme som vanleg oljehyre vert. Men etter 8 t på rypejakt så er det fuktig på innsida. Siter
Ole89 Skrevet 12. oktober 2010 Skrevet 12. oktober 2010 Til turbruk, dermizax fra Bergans. Til arbe, oljehyre fra hellyhansen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.