Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Virker ikke som det er noen som tar inn Esquif til Norge, dessverre. Markede for åpne kanoer til rendyrka elvepadling er minimalt her i landet. Men vi kan jo håpe det tar seg opp. Det er en importør av Esquif i Finland, men deres nettside er på finsk, så det forsto jeg ikke mye av. Ellers er det Tyskland som blir det nærmeste for Esquif kanoer. L´edge er en kano som er helt ny fra Esquif, og er ikke kommet til Europa enda. Vil Anta at pris i Tyskland vil ligge på omtrens 16-17 store lapper.

Skrevet

Det er så langt jeg har kommet og. Snakket med Aktiv Fritid om å få inn en sammen med en av deres forsendelser men det virket like vanskelig som å sende kun en. Prisen ligger på 1650 Canadiske dollar for en med dekk. Det er ca 10000 NOK eks MVA og frakt. Aktiv Fritid hadde fått frakta en kajakk fra kina for 2500kr og med den frakta blir det ikke en totalt håpløs pris i Norge. Esquif har enda ikke svart på mailen jeg sendte for en stund siden så det er dårlig ut til nå.

Men det koker vel bort i kålen og jeg ender med en C1 i stedet. Skal prøve en Prijon Machine som er konvertert og så får vi se hvordan det funker.

For de som vil se hva det dreier seg om er det en slik en:

Skrevet

Aktiv Fritid har omtrent dobbel pris i forhold til forhandlere i Canada/USA når det gjelder Mad River Canoe-produkter. Regner med at prispolitikken er omtrent den samme for andre produkter.

Skrevet

Det er jo mulig at det ikke vil bli så ille frakt på den hvis du sender den fra New Jersey med container fra JetCarrier. Frakta burde vel bli ca 3500 kroner inkludert fortollingsgebyr. Men da må du hente den på terminalen deres i Norge selv.

• 2 uker senere...
  • 1 år senere...
Skrevet

Tja. Det er folk godt over 100kg som padler den. Dette er ikke en kano for å dra på lange turer. Det er ikke mange steder i Norge det er grad 3-4 elv over så lange streknigner at en trenger å overnatte, så å laste noe i den mer enn en matpakke og litt klær er i grunnen uaktuelt. En bare stapper det en måtte ha med inn under luftposene før en blåser de helt opp.

Skrevet

Takker, hørte rykter fra Jon Petter om at du hadde kjøpt en også. Da er min den tredje i Norge.

Fikk en liten tur i går, og skal ut i dag og i morra. Lite vann i Nidelva så bølga var litt krapp til at jeg fikk surfa skikkelig. Nå er det finjusteringen av sadelen igjen, vil absolutt ikke slipe ut for mye skum

Ledge3.JPG

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.