Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags fjellplaner har folk i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På meg blir det litt jobbing i Jotunheimen, så en ukes-fjelltur. Deretter skal jeg tilbringe mye tid i Valdres så det blir nok noen turer her og der i Valdres + opp litt mot Hemsedal. Så skal jeg jo på Vinjerock :)

Annonse
  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Skrevet

Vet ikke om det kan sies at vi skal på fjelltur, men vi skal gå sørøya på langs i slutten av juli.. beregnet 7-9 dager pga vi skal kose oss.. å fiske.

Vi skal ihvertfall over mange småfjell...500m+.

Skrevet

Skal på tur i hjelmelandsheiene fra 20.6 - 25.6. Skal være tilsyn for turistforeningen og vi skal innom Nilsebu, Grasdalen, Stakken og Viglesdalen. Et par dager etter denne turen skal vi opp i suldalsheiene og være tilsyn på hyttene der.

Skrevet

Sentral-Asia her også, dvs fjelltur i Kirgisistan. Lettere krydret med fjellturer i Norge. Det ligger an til Gausdal vestfjell, der har jeg sagt at turfølget kan bestemme (hun har ikke vært så mange steder), Trollheimen og muligens sør i Jotunheimen.

Og Nordmarka, men det er jo nærmest hverdagskost :roll:

Ser ut som om de fleste sliter med det samme; mange, mange planer og ønsker, men litt for liten tid...

Skrevet

Eneste turplaner i fjellet i sommer er at jeg sskal til fjells. Ut fra det tar vi det litt på sparketog ut fra værmeldinger. Det kribler i fjellføttene. I helga blir det Dovrefjell!!!!! :)

• 11 måneder senere...
Skrevet

Turplaner..........Joda de er det nok av, men om tiden strekker til er vel en annen sak.

Sitter i nordsjøen og drømmer om stillhet, frihet og natur.

Føst blir det å lakke noen småskader i woodstrip kanoen, deretter blir det vel en uspesifisert fottur i Jotunheimen noen dager med fruen og bikkja. Litt småtjafs å gjøre unna hjemme før neste utreise må vel også gjennomføres :) , men deretter blir det atter friperiode og pakking av turutstyr og kano. Regner med at det blir en padletur på Isteren eller et annet sted i de trakter. Vi får bare se på værmeldingen og reise dit det ser bra ut. Mulig jeg kan få sneket meg til noen dager på fjordruta også. Tiden vil vise.....

• 6 måneder senere...
Skrevet
Noen som vil dele om de klarte målene sine i sommer?

Av alle turene var Store Trolla en sikker vinner.

Trollatraversen ble forsøkt i September og avbrutt da dagslyset begynte å svinne.

Første pri i sommer er å komplettere denne turen, samt få en skikkelig tur i Hammarsettindane i Sykkylven.

Mer tror jeg ikke jeg rekker da jeg har et annet fjell å bestige, i form av et 6 ukers fordypningskurs i Matte og fysikk :)

Turer utover de to nevnte blir isåfall bonus :)

Skrevet

Sommerens mål var å gå de kommunetoppene i Sørnorge opp til Nordland grense jeg manglet. Målet er nådd. Er ellers fornøyd med 8 nye nasjonstopper i år, 3 i Afrika, 3 i Asia og 2 i Amerika.

Turrapporter fra de to amerilanske, besøkt de 2 siste ukene:

http://www.wwv.no/foreign.asp?subpage=7&ReportId=7555&CountryId=143

http://www.wwv.no/foreign.asp?subpage=7&ReportId=7542&CountryId=122

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg deler gjerne:

Juni: Åtte dagers fottur i apenniniene. Overnatting i rifugi.

Juli: Helgekurs i fjellklatring.

September: 11 dagers trekking m/telt i Atlasfjellene, inkl. Mt. Toubkal.

Skrevet

Mine planer for sommeren.

1. Tur til Berlin

2. Kanotur med to tenåringer samt sambo i en ukes tid.

3. Vandring med samboer fra Hjerkinn gjennom Grimsdalen til Rondane (med innlagte toppturer) for så å vandre til enten Kvam eller over Venabygdsfjell til Ringebu. Overnattinger i telt hele veien.

Skrevet

Impulsive dagsturer til diverse topper. Kanskje noen overnattinger ved anledning.

Skal være fornøyd hvis jeg får med meg et par av disse:

Store Hånosi 1836

Fongen 1441

Napuren 1284

Hestejuvnatten 1071

Mortvassåsen 358

Skrevet

hvis planene og väret spiller litt med planlegges 5 uker pä mer eller mindre sammenhengende pä Dovre i sommer.. gleder meg.. har sökt pä reinsjakt og gär det i boks, blir det ihvertfall lange uker pä fjellet..

A

Skrevet

Enig!

Jeg stikker heller av til en majestetisk topp i Tajikistan, godt bevoktet av 15-årige Mujahedinsoldater i opium-rus, og med en Kalahsnikov i armene. Litt mer spennende enn parkeringsvakten på Spiterstulen....

Parkeringsvakten ja, men hun dama bak disken er dritschkummel

Skrevet

To turer i Barnas Naturverden, første gang med to barn i fire dager, så med tre barn i tre-fire dager. Alle hjerter gleder seg!

Så skal vi for første gang besøke en betjent TT-hytte. Skal sykle inn, og overnatte to netter. Hele familien på fem sykler selv nå, og hurra for det!

Vi har satt av to uker av ferien til å bruke på turer, uten at vi har bestemt noe mer enn det over her. Tar det som det faller seg. Vi har Ally vi må prøve, kanskje blir det kano i to uker? Vi får se. Gleder oss i alle fall til ferien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Annonse

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.