Gå til innhold
  • Bli medlem

Randonee-ski, bindinger og sko


Torgis

Anbefalte innlegg

Annonse

Har kjørt uten stoppere selv tidligere - ikke gøy når man ser skiene fare nedover fjellsiden man akkurat har gått opp. Skal ikke hende - men av og til gjør man tabber (måtte selv gå ned 400 høydemeter). Det og helikopter-effekten ved fall/ras gjør at jeg kvier meg å bruke leash - men skulle ha hatt et par for oppoverturer over breer.

Tipper/håper det kommer bredere stoppere snart.

Har brukt i Dyanfit i snart 10 år - det er kun med utbøyde stoppere jeg har hatt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

Har ikke funnet ett emne med mitt "problem" men ser at her er det mange duganes folk som har peiling på ski og ulike bindinger og sko.

Kjører selv telemark, men har nå gått over og kjøpt meg ski og nye G3 Onyx bindinger til alpin. Jeg er nå på jakt etter gode dynafit alpinstøvler.

Kom i prat med en selger som hadde samme "problem", dvs vil både kjøre telemark og alpin. Ble vist til ett par Scarpa Termintaor x pro sko, og de var meget gode.

Selgeren mente at de kunne lett kombineres til både alpint og telemark, så sant man hadde ett ekstra par ski med ntn binding på.

Hva tror dere? Går det å bruke samme sko til begge deler? Skoen virka god og stiv og satt godt på foten.

Må ut med ca 7 500 NOK for både sko og nye ntn bindinger....

Hilsen Møyfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser det er snakk om leash her, har selv dynafit speed men kommer ikke helt overens med den orginale stroppa da jeg synes det er mye styr med den samt at jeg har en følelse om at den er for sterk! (i et ras f.eks) da ser jeg for meg at skiene fort blir til anker.

Dette har jeg prøvd å løse med et eget opplegg, men er ikke helt fornøyd med dette heller. àla dette:

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://lh3.ggpht.com/_cDSpCB5TF6E/SzG4KO765RE/AAAAAAAAI8c/6Zx6nmENNoY/s144-c/GearSkiLeashes.jpg&imgrefurl=http://picasaweb.google.com/mtnfreak%3Fpli%3D1&usg=__LT_UlBn4UhNQE42wxs78ZA_yf4w=&h=144&w=144&sz=7&hl=no&start=11&zoom=0&um=1&itbs=1&tbnid=hNwZ7-_9rWnepM:&tbnh=94&tbnw=94&prev=/images%3Fq%3Dski%2Bleashes%26um%3D1%26hl%3Dno%26rls%3Dcom.microsoft:*:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7ACAW_noNO398%26tbs%3Disch:1

Bla litt ned på siden og klikk på bildet av randoskoa med tauløkke.

Eller kjører alle med den std stroppa fra dynafit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Frisker opp denne tråden litt. 8) Jeg helt fersk i alpinsammenheng, har stått slalom to vintre. Har ellers gått en del langrenn også. Kommende vinter er planen å prøve meg på noen toppturer, og jeg er derfor på jakt etter utstyr. Har fått et kjempetilbud på disse skiene: Amplid Rockwell. De skal visstnok funke til alt, er lettsvingte, og samtidig stabile og gode i de fleste forhold. Er dere som har mer erfaring enige i det? Vil de funke for en nybegynner på topptur? Ser for meg sko fra Scarpa og bindinger fra Dynafit (eller Marker Tour).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha styrt unna marker Tour - det har vært litt kvalitetsproblemer på de: tåen har røket hos forbuasende mange. (sikkert litt avhengig av hvordan man kjører også)

Amplid'en virker som en gøy ski, men kanskje ikke førstevalget for topptur - men nok en gang spørs det på hva man prioriterer.

Det viktigste med topptur-utstyr er at du finner hvilken sko du vil ha. Velger du f.eks. Dynafit TLT5 så må du velge dynafit binding. Likeledes så kan du ikke velge en dynafit binding hvis du ikke har dynafit inserts i skoen din (noe riktig nok nesten alle har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Her:http://www.oslosportslager.no/produktkategori/randonn%C3%A9eski-toppturski-5-2578.aspx har selv et par 'Mt. Baker Superlight' som tilsvarer K2 Backup, (tror jeg? - god pris uansett)..det er nok beste måte å få til gode men billigere ski...

La det lave ned med pudder i år! Venter på en Ulriken utfor igjen! (Rakk ikke forrige gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.