Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte fra NNN-BC til Riva på Fischer E109?


Gjest PaperCut

Anbefalte innlegg

Jeg har et par E109 som jeg har blitt veldig glad i på kort tid. Bindingene som satt på når jeg kjøpte dem var dessverre NNN-BC automat.

Jeg går ofte utenfor løype (toppturer), og ved nedkjøring synes jeg at BC flekser - men det kan være litt støvelens feil også.

Er det trygt/fornuftig å bytte til Riva? Jeg tenker på at de gamle skruehullene må plugges. Sko må jeg kjøpe nytt uansett, da de jeg har nå er litt for store.

Egentlig kunne jeg tenkt meg voile for å få både tålås og den ekstra sikkerheten med vidje, men den investeringen kan jeg ikke ta akkurat nå.

Hvor trygg/sikker er egentlig Riva? Hva går galt og hvordan reparerer man dette på fjellet?

Er det forresten noen som vet hvilken Riva-modell dette er? Den har hælløfter.

På forhånd takk,

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var innom et loppemarked i helga. Der sto det 5-6 par telemarkski med rivabindinger. Så Riva 1-4.. Kunne blitt mine for en hundrelapp hver, men jeg har igrunnen nok.. :evil:

Ikkeno problem å plugge hullene og bore nye. Bruk lim med lite herder, så det ikke blir sprøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.