åbbårn Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Har i alle år brukt norrøna sine bomullsbukser til vinterbruk. Vurderer nå å anskaffe ei softshellbukse. Noen som har erfaringer? Hvor vindtette er de? Finnes det noen som er litt høye i livet? Har sett på noen modeller på nettet, som ser fristende/ aktuelle ut: mammut haute route, arcteryx Gamma SK, hagløfs rand. Siter
Håvard Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Tilak Crux Har hatt 3 stk av de, pga at jeg ikke har funnet no bedre.. Siter
krokavatnet Skrevet 24. september 2010 Skrevet 24. september 2010 Eg har ei Marmot ATV-bukse i Schöller DrySkin Extreme og denne har eg brukt i - 18 og vind utan problem. Buksa som eg har er utgått av produksjon, men ein finn andre typar av det same materialet. Mammut har ei som heiter Champ og som eg meiner er rimeleg lik den eg har. Slike bukser er veldig sterke og varar i mange år så det kan forsvarast å legga litt pengar i eit slikt plagg. Tilak-buksa som Håvard nemner er nok óg eit godt val. Siter
Lompa Skrevet 25. september 2010 Skrevet 25. september 2010 Vil legge til Tierra som et alternativ å sjekke ut. Har ei bukse med utrolig god stretch og fine lommedetajer. Det er vel egentlig ei klatrebukse for kaldt vær, men den funker utmerket som fjellskibukse. Ganske vindtett (minst like bra som ei bomullsbukse). Har med ei lett vindbukse som jeg kan dra over hvis det blåser for ille. Siter
Håvard Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Eg har ei Marmot ATV-bukse i Schöller DrySkin Extreme og denne har eg brukt i - 18 og vind utan problem. Rart denne har gått ut av produksjon, for det var en kanonbukse ja. Kanskje hakket bedre enn Crux-buksa. Eneste årsaken til at jeg valgte Crux var beinlengden, der var desverre ATV-buksa noe kort for en lang og atletisk skrott .... Siter
mor10 Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Tilak Crux Har hatt 3 stk av de, pga at jeg ikke har funnet no bedre.. Håvard - hvordan er Tillak buksene i størrelsene? Siter
squidman Skrevet 30. september 2010 Skrevet 30. september 2010 Har Tilak Ogre Hoodie (windstopper), knall-jakke, fine detaljer. Tilak er en kjent merke (CZ), dog beregnet på klatrerere (smal snitt). Se heller på hva de er lagd av (har brukt 'billig' Schoeller bukser fra REI og EMS), fungerer helt greit (google Schoeller stoffene). Siter
geir-a Skrevet 1. oktober 2010 Skrevet 1. oktober 2010 Har gode erfaring med Patagonia og Hagløfs sine softshellbukser Vindtette og veldig behagelige å bruke på ski i vinterfjellet. Gore -tex har jeg sluttet med - det blir for tett ( til nød i regnvær ) Norrøna og Bergans har vel og noe som duger ..... Siter
krokavatnet Skrevet 2. oktober 2010 Skrevet 2. oktober 2010 Mountain Equipment har nokre interessante modellar i både Schoeller og Windstopper. Vidare finst det nokre bra frå Arc'teryx. Soft shell-buksene vert ofte levert med gode lårlommer, noko som er veldig praktisk. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.