Snublefot Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hvordan er Sir Joseph Koteka 290 med tanke på slitestyrke i ytterstoffet? Er den uegnet for telttur med liten hund som kan finne på å krafse borti posen? Har ingen mulighet til å få sett den i butikk nå, men ut fra bilder på nett ser ytterstoffet vel tynt ut. Vet at bl.a. Marmot Atom har lagt på seg rundt 100 g i det siste, regner med dette er i ytterstoff. Er dette et bedre alternativ for bruken skissert over? Andre tips gode? Ønsker en lettest mulig pose for høst, sommer og vår med temp ned mot 0 grader som nedre komfortgrense. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rognposan Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Har selv Marmot Hydrogen - ypperlig pose. Varm, slitesterk og lett (800g). Har sovnet oppå en fiskekrok som festet seg i ytterstoffet uten at det ble noe problem så igjen, god slitestyrke. Tåler fint netter ned mot og rundt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mor10 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg har Sir Joseph Koteka 290. Den virker veldig tynn i stoffet, men har fungert supert for meg som sommerpose. Det kom bitte litt dun ut av den til å begynne med og da ble jeg bekymret, men foreløpig uten grunn. Den blir utrolig liten når du komprimerer og er lett som en fjær. Er du bekymret for valpetasser kan du kanskje beskytte posen med å tre en lakenpose utenpå.. - uansett hvilken pose du velger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskekongen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 En kompis kjøpte Sir J 290. Virker veldig fin, men også denne lekker litt dun. Min Xero 250 virker mye bedre både med tanke på dunlekkasje og slitasjestyrke syns jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Takk for svar! Skal ta med Xero 250 i vurderingen. Hvordan er 180 versjonen til en som er rundt 183? Må man da gå for XL og får man da mye død volum nederst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibemus Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Jeg er 179cm og har Xero 250 i 180 utgaven. Den føles helt marginal for meg så jeg vil anbefale den større utgaven for alle som er høyere enn meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardang Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Stoffet på Koteka 290 er veldig tynt men jeg har inntrykk av at det er veldig sterkt også. Jeg ville ikke bekymre meg for en hund som "kan finne på å krafse borti posen", så lenge den ikke brukes som leketøy så går det nok fint. Men prøv å holde hunden unna uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Takk for erfaringer og tips. Heller mot Koteka eller Marmot pga lengde... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigbrol Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Har brukt den i hele sommer.Lekker litt dun,men er en topp pose.Lett pose som tar veldig liten plass i sekken.Er så fornøyd at jeg nok kjøper vinterposen fra samme fabrikant. mvh. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskekongen Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg er 180 lang, og har XL utgaven. Du må nok gå for denne størrelsen. Ellers er posen helt gull. Jeg har også en Xero 750, og er kjempefornøyd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.