janroger Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Hei! Jeg har planer om å gå opp Hareimdalen, rundt litlhareimnebba og bestige Langrabbpiken, Hårstadnebba og Litlkalkinn. Men mitt spørsmål er, hvor bratt/krevende er nordryggen på Storkalkinn som går opp fra det flate fjellplatået sør for litlhareimnebba? Siter
inaktiv Skrevet 14. september 2010 Skrevet 14. september 2010 Hei! Jeg har planer om å gå opp Hareimdalen, rundt litlhareimnebba og bestige Langrabbpiken, Hårstadnebba og Litlkalkinn. Men mitt spørsmål er, hvor bratt/krevende er nordryggen på Storkalkinn som går opp fra det flate fjellplatået sør for litlhareimnebba? Bratt er det men det er etter min mening ikke nødvendig å sikres med tau. Når du står ved gamle grunnmuren og ser på storkalkinn er det en stor rampe som skrår opp mot høyre ca 200 m opp i terrenget. Hvis du ser den letteste veien så er det enkelt å ta seg opp, øvelsen er å få øye på den. Siter
janroger Skrevet 16. september 2010 Forfatter Skrevet 16. september 2010 Jeg ser at på slutten av ryggen, før man kommer opp på topplatået er høydekurvene veldig tette. Men siden du sier at det ikke trengs sikring skal jeg prøve denne veien opp til Storkalkinn. Har du gått opp her selv? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.