500fjell Skrevet 12. september 2010 Skrevet 12. september 2010 http://fjelltopper.no/tour/1489/Svellnosbrean+rundt.html Denne turen går glatt inn på topp 5 lista av slitsomme og farlige turer jeg har gjennomført. For Øyvind som hadde feber var det enda verre! Den første snøen er skummel... Men været var upåklagelig. Siter
morten Skrevet 12. september 2010 Skrevet 12. september 2010 Steike for en fin tur! Hvor vanskelig vil dere vurdere den hammeren rett opp mot Midtre T? Da vi gikk runden i 2005 snuste Torgeir litt på den, mens vi andre ikke vurderte det engang. Siter
oyvindbr Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Og jeg som sleit med snøen på Eggi og trudde jeg hadde rota meg borti noe ekstremt! Lurer på hva dere er laget av Jeg hadde nok brekt beinet oppi der lenge før klyvevanskelighetene tok til... Fantastiske bilder fra ekstrem tur! Siter
Gjest PaperCut Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Jeg henger meg på - dette ser jo helt utrolig ut. Fantastiske bilder også. Siter
Mayhassen Skrevet 14. september 2010 Skrevet 14. september 2010 Deilig å lese gjennom rapporten Sondre! Myyyyee mer behagelig det enn å gå turen.. Dette er en slik tur som blir bedre når den får modnet litt, man glemmer heldigvis fort, og sår på kroppen gror seg til Tror jeg aldri har gruet og truet meg opp en motbakke så mye før, den stigningen opp til piggen var mye lenger enn det jeg kunne huske. Nå er beina uthvilt og det som sitter igjen på minne er nydelige landskapsmotiver; melisdryss, sol, blå himmel, sol, breflater, høye fjell og godt turselskap. Siter
Eirik B. Skrevet 14. september 2010 Skrevet 14. september 2010 Grattis med fin rapport og bilder! Skal si de nyeste rapportene fra jotunheimen gjør det fristene med en tur i slutten av september Siter
oyvindbr Skrevet 15. september 2010 Skrevet 15. september 2010 Fra Øyvind til Øyvind: Helt enig i det du skriver! Det beste er jo egentlig at man har det helt 100% topp underveis på selve turen, men ofte er det såpass mye slit og problemer at naturgleden drukner. Heldigvis er de tankene en gjør seg om turen i ettertid en viktig del av helheten. Mange fæle turer blir jo bare mer og mer geniale med tida, ikke minst ved et bål eller på hytta mens man husker tilbake på de verste strabasene samtidig som man stadig kan nyte det estetiske ved turene uten å slite lenger. For netthinna husker hvordan landskapet var på turen... Siter
500fjell Skrevet 15. september 2010 Forfatter Skrevet 15. september 2010 Hvor vanskelig vil dere vurdere den hammeren rett opp mot Midtre T? Da vi gikk runden i 2005 snuste Torgeir litt på den, mens vi andre ikke vurderte det engang. Selve klatringen er ikke vanskeligere enn grad 3 enkelte plasser i nederste del. Minner noe om Midtre Skarvflytinden fra sør iflg Øyvind. Resten er litt lettere enn Ymelstinden fra sør etter min mening, men det opptaket med snø var mye verre. På knusktørt fjell hadde vi (Øyvind teller ikke) nok ikke trengt tau. Siter
mor10 Skrevet 16. september 2010 Skrevet 16. september 2010 Flotte bilder og fin inspirasjon til de av oss som ikke har gjennomført denne traversen! Ps du bør rette opp overskriften - det var vel 4. september du gikk denne turen og ikke 4. august... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.