Gå til innhold
  • Bli medlem

Hurrungane panorama


jh

Anbefalte innlegg

Flotte bilder! På det første bildet får vi demonstrert et forhold som man så vidt har diskutert for en god stund siden på dette forumet, nemlig fotograferingsvinkel i forhold til sola. De vestre deler av Horungane har delvis motlys eller sidelys som gir fine kontraster og i det hele tatt tar seg flott ut. Derimot er Skagastølstindane fotogtafert med sola i ryggen, og vi ser hvordan bildet mister kontraster og virker mye ”tammere” enn venstre del av bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Begge desse stadene byr på flott utsyn over/mot Hurrungane. Sjølv var eg på Dyrhaugsryggen (ikkje heilt til Dyrhaugstinden) i 1986. Store Knipen (Mannsberget) ved Tyinoset var eg på i september 1984, på botaniseringstur som elev i biologi-klassen på gymnaset (Balestrand). Området var "fruktbart" for botanisering, og utsynet mot Hurrungane hugsar eg var svært praktfullt.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ods, nå skal det vel sies at breene dominerer i venstre kant av bildet og gir det et mer alpint preg, enn skagastølsryggen sett fra denne siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.