Gå til innhold
  • Bli medlem

Strålaus og Kjerag 28. august 2010

500fjell

Anbefalte innlegg

Annonse

Kjekt å se en rapport fra mine trakter. Jeg gikk selv fra Lortabu til Langavaten over Strålausheia i helga, i et fantastisk vær.

To små kommentarer:

Det hadde omtrent vært like enkelt å ta Kjerrag fra Langavaten som å kjøre rundt. Spesielt med sykkel på Akslarådammen.

(Uansett er det kjappere og lettere å starte oppe i bakken, der hopperene går innover. )

Jeg mener/tror at fjellet du omtaler som Strålaus (og det navnet går også frem av kartet) egenlig er Ørnafjell og at Strålaus er innenfor.

Det er slik jeg har dette fra gammelt av, men det er fort gjort å ta feil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei REJOHN! :)

Du har nok helt rett mtp å ta det hele som en rundtur, det var faktisk planen i utgangspunktet. Men siden været var så ustabilt var planen å ta bare Strålaus for deretter å dra hjem. Etter turen til Strålaus fikk jeg derimot høre at været skulle bli bedre. Derfor valgte jeg å likevel ta Kjerag på ettermiddagen og Lysekammen neste dag. Visste ikke om den varianten lenger oppe, men ser ut som man kan spare en del høydemeter!

Så den toppen som heter Strålaus (1142) heter opprinnelig Ørnafjell? Vet jo at du er lokalkjent, så stoler på deg som kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.