500fjell Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 http://fjelltopper.no/tour/1479/Str%C3%A5laus+og+Kjerag.html Stilig natur som endelig fikk en visitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Kjekt å se en rapport fra mine trakter. Jeg gikk selv fra Lortabu til Langavaten over Strålausheia i helga, i et fantastisk vær. To små kommentarer: Det hadde omtrent vært like enkelt å ta Kjerrag fra Langavaten som å kjøre rundt. Spesielt med sykkel på Akslarådammen. (Uansett er det kjappere og lettere å starte oppe i bakken, der hopperene går innover. ) Jeg mener/tror at fjellet du omtaler som Strålaus (og det navnet går også frem av kartet) egenlig er Ørnafjell og at Strålaus er innenfor. Det er slik jeg har dette fra gammelt av, men det er fort gjort å ta feil..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Hei REJOHN! Du har nok helt rett mtp å ta det hele som en rundtur, det var faktisk planen i utgangspunktet. Men siden været var så ustabilt var planen å ta bare Strålaus for deretter å dra hjem. Etter turen til Strålaus fikk jeg derimot høre at været skulle bli bedre. Derfor valgte jeg å likevel ta Kjerag på ettermiddagen og Lysekammen neste dag. Visste ikke om den varianten lenger oppe, men ser ut som man kan spare en del høydemeter! Så den toppen som heter Strålaus (1142) heter opprinnelig Ørnafjell? Vet jo at du er lokalkjent, så stoler på deg som kilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REJOHN Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Hei Kilde vil jeg ikke si, det er bare slik jeg har "oppfattet" det. Det hadde vært kjekt å få det bekreftet. (skal snakke med noen som antakelig vet beskjed.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.