Elgdundee Skrevet 9. september 2010 Skrevet 9. september 2010 Ja då va litlahjortajaktafta eit faktum Siter
Lompa Skrevet 9. september 2010 Skrevet 9. september 2010 Fine dyr! Men burde du kanskje skifte nick? Siter
springsteen Skrevet 9. september 2010 Skrevet 9. september 2010 Og skifte fra oktober till september? Siter
Elgdundee Skrevet 12. september 2010 Forfatter Skrevet 12. september 2010 Dette var nok eit bilde fra oktober i fjor. Elgdundee var det dattaera mi som la inn når ho hjelpte meg med å registra meg på Fjellforum ) Er ingen ungdom eg...... Er ein del på elgjakt og, så nicket er nok OK. Hadde ellers ei dårlig start på jakta i år.... Lite dyr å sjå der eg var. Trur den knallhare vinteren me har hatt på vestlandet i år har knekt stamma vesentligt. Bare her som eg bur (jaktbart arreal 10000 dekar) fant me 14 kalvar i ei kolla som hadde daua i vinter.... Triste greier... Siter
seventh Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Bare her som eg bur ... fant me 14 kalvar i ei kolla som hadde daua i vinter.... Hun måtte ha stor mage Men fra spøk til alvor, det blir spennende å se fellingsprosentene i høst. Jeg vil anta at kvotene enkelte steder er blitt litt satt ned? Ellers er det utrolig hvor godt stammen klarer seg på tross av harde vintre. Siter
Elgdundee Skrevet 23. september 2010 Forfatter Skrevet 23. september 2010 Hahaha... Ja de e svære hjortakoller me har her.... Trykkleifen kan vera artige den av og til.... Trur nok vinteren har gjort eit ingrep i stamma. Kanskje det er totalt sett bare bra. Dyra har gått veldig ner i vekt de siste åra, og det er nok eit resultat av lite næringsrikt beite. Og då er nok ein reduksjon i stamma ein mulig løsning. Men det er mange meiningar om detta Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.