Gå til innhold
  • Bli medlem

Ja då va litlahjortajaktafta eit faktum :D :D

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Dette var nok eit bilde fra oktober i fjor. Elgdundee var det dattaera mi som la inn når ho hjelpte meg med å registra meg på Fjellforum :)) Er ingen ungdom eg...... Er ein del på elgjakt og, så nicket er nok OK. Hadde ellers ei dårlig start på jakta i år.... Lite dyr å sjå der eg var. Trur den knallhare vinteren me har hatt på vestlandet i år har knekt stamma vesentligt. Bare her som eg bur (jaktbart arreal 10000 dekar) fant me 14 kalvar i ei kolla som hadde daua i vinter.... Triste greier...

Skrevet
Bare her som eg bur ... fant me 14 kalvar i ei kolla som hadde daua i vinter....

Hun måtte ha stor mage :lol::!:

Men fra spøk til alvor, det blir spennende å se fellingsprosentene i høst. Jeg vil anta at kvotene enkelte steder er blitt litt satt ned?

Ellers er det utrolig hvor godt stammen klarer seg på tross av harde vintre.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hahaha... Ja de e svære hjortakoller me har her....:) Trykkleifen kan vera artige den av og til.... Trur nok vinteren har gjort eit ingrep i stamma. Kanskje det er totalt sett bare bra. Dyra har gått veldig ner i vekt de siste åra, og det er nok eit resultat av lite næringsrikt beite. Og då er nok ein reduksjon i stamma ein mulig løsning. Men det er mange meiningar om detta :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.