Stian J Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Skal kjøpe ny skalljakke og er bestemt på at det blir en arcteryx. Men jeg klarer ikke å bli helt klok på hva de forskjellige benevnelsene står for, f.eks SV-LT-AR og SL. Jeg skal primært bruke den til toppturer på vinterstid og har i første omgang sett meg ut en Beta AR jakke, men er litt usikker på om jeg vil ha krage/hetteløsningen til beta eller alpha. Men nå det gjelder benevnelsene på de forskjellige jakkene, har de noe med lengden og snittet i jakka å gjøre? for jeg vil ikke ha ei jakke som er for lang, liker best at den sitter passe tett til kroppen og avslutter på hofta. Noen eksperter som kan hjelpe meg litt? Siter
Henrik.S Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Vet Sv står for severe weather, og SL er vel superlight. Kjøpte selv en Alpha Lt, knallfornøyd så langt! Siter
ni liv Skrevet 1. september 2010 Skrevet 1. september 2010 Tatt fra Arc'teryx sine sider: SV: SEVERE WEATHER Designed for use in the harshest conditions. Most durable materials, full coverage garments with hoods. AR: ALL ROUND Mid-weight materials, most features for versatility. MX: MIXED WEATHER Designed for mixed weather and dynamic movement. Durable, highly mobile stretch materials, breathable and moisture shedding. LT: LIGHT WEIGHT Lightest materials, streamlined feature sets SL: SUPER LIGHT Predominantly made with lightweight Paclite® textiles, also may be the lightest weight garment in a series SK: SKI TOURING SPECIFIC Winter-focused design with generous articulation for ski touring and alpine climbing. Henrik Siter
Stian J Skrevet 1. september 2010 Forfatter Skrevet 1. september 2010 sv forr hardt vær, sl for lette jakker, og da står lt/ar for? Siter
Stian J Skrevet 1. september 2010 Forfatter Skrevet 1. september 2010 se der ja litt klokere nå, men fortsatt ikke sikker på hvilken jeg skal kjøpe. tror jeg må ta en tur til i butikken å prøve litt mer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.