Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til Rumpetaske/hoftetaske ?


kenny28

Anbefalte innlegg

Annonse

http://komplettfritid.no/product/helsport-mini-1-belteveske-rumpetaske

Aner ikke om dette er det billigeste siden på nettet, men denne rumpetaska er iallefall genial! God plass til en stående 0,7 liters flaske. I rommet ved siden av har jeg som regel: Vindjakke Bergans Microlight str. XL, kamera, litt mat, gnagsårplaster, flottpenn, en extra halvliters flaske om turen går i tørt område og nøkkelknippet mitt. Det er en nettinglomme utenpå der igjen, med glidlås. På "hoftebeltet" er det 2 små lommer med glidlås som er greit å putte visakort, førerkort o.l. i. Den er i tillegg veldig behagelig å ha på seg. Etter at jeg fikk anbfalt denne selv, har jeg pushet den på alle som leter etter en slik taske. Jeg har gitt bort de andre rumpetaskene mine siden de _aldri_ blir brukt lenger.

Har sett den i forskjellige fargevarianter på bl.a. Super-G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg svetter utrolig mye, spesielt på ryggen der sekken er.

De gangene jeg har gått uten sekk så svetter jeg mindre og jeg "tørker fortere".

Tenkte derfor å prøve å bruke rumpetaske på treningsturer/dagsturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin den ja, men blir den ikke litt liten til de tingene jeg skrev tidligere ?

Well, jeg listet opp hva jeg pleide å putte i den, så dersom du tror du trenger MER plass enn det, så blir den for liten. Det finnes større rumpetasker også, men da begynner de å krype oppover ryggen, så dersom poenget er at du ikke vil ha noe på ryggen... Dårligere bærekomfort er det på de også, IMO.

Jeg tror nok du får plass, med god margin. Dersom du ikke har en mobiltelefon av gamletypen 450, eller en GPS som trenger en egen aggregator. En tynn ullgenser tar minimalt med plass, og de andre tingene er småting. Det kommer selvsagt an på hvor mye mat du planlegger å ta med deg... Og det var stort sett alt du ramset opp, du trenger nok ikke noen 12-liter for det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.