sangfuglen Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Her i Kongsberg er det 2 branntårn/hytte som man kan overnatte i.Hadde vært kjempe gøy å ha toppturer med branntårn/hytte som mål. er det noen som vet om andre en Jonseknuten og Styggmann? Spiller ingen rolle hvor dem er i landet:?: Siter
agno Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 På Lauvhøgda, 722 moh, sørvest for Raufoss i Vestre Toten er det utsikts/branntårn med utsikt bl.a. til Jotunheimen Siter
Phaser Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Svarttjernshøgda i Jevnaker har tårn, er også kommunetopp. Ikke noe tak over hode her men fin utsikt Siter
sangfuglen Skrevet 18. august 2010 Forfatter Skrevet 18. august 2010 På Lauvhøgda, 722 moh, sørvest for Raufoss i Vestre Toten er det utsikts/branntårn med utsikt bl.a. til Jotunheimen Er det mulig å overnatte der?? Siter
+virrma Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Store Byringen i Rendalen (1038m) har flott utsikt. Jeg mener å huske at det var mulig å overnatte, men jeg er ikke sikker. Siter
snilen Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Orrkjølen, kommunetopp i Stange og Nord-Odal har tårn med ei lita bu Siter
knutis Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Fjellsjøkampen, kommune (hurdal) og fylkestopp (Akershus), har tårn. Ikke laget for overnatting, men fullt mulig lell. Mistberget i Eidsvoll har også tårn. Siter
siroho Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Branntårnet på Haukenesfjellet i Rømskog, nord i Østfold. Den er mer en hytte enn tårn, en høy hytte med utsiktsplattform. Se link. http://www.turistforeningen.no/article.php?ar_id=16776 Siter
springsteen Skrevet 18. august 2010 Skrevet 18. august 2010 Linnekleppen i Rakkestad. Men jeg tror bare det er brannvakten som får sove der. Siter
agno Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 Er det mulig å overnatte der?? Det er ikke noen hytte e.l., men det er plass til å ligge på plattingen på toppen. Blir litt sånn "Tobias i tårnet" feeling, men høyt og luftig. Siter
fjellrypa Skrevet 19. august 2010 Skrevet 19. august 2010 På Oslos høyeste og nordligste punkt, Kjerkeberget (629 moh), står det en fhv brannvakthytte. Den er såvidt jeg vet utleid av Løvenskiold til private og kan derfor ikke brukes fritt. Men jeg har sett at det har vært problemer med låsen, så for de freidige kan det sikkert by seg en mulighet. Oppkuven har også tårn, a la Svarttjernshøgda, men det er altså ingen hytte. Siter
maaloy Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Skålatårnet i Stryn kommune, Sogn og Fjordane. Turen starter på ca 30 moh og ender på ca 1848. Er en kanonfin tur, anbefales til alle http://www.fjellside.com/skala.htm Siter
jenpa Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Skjellingshovde (852 m.o.h) har er flott branntårn!!, ca 25 m høyt hvis jeg husker rett....der det burde gå an å overnatte. Vedlikeholdt av Kistefoss og i bra stand. Ligger grensen mellom Sør-Aurdal, Nordre Land og Søndre Land kommuner i Oppland fylke. Skogsbilveg fra Fluberg ved i øst og Begna i vest. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.