Pritt Skrevet 17. august 2010 Skrevet 17. august 2010 Bare ønske om et lite tips: Skal til Rondane neste helg med Rondeslottet som mål. Lurer bare på om det er en tung sykkeltur inn til Rondvassbu hvis vi samme dagen skal gå opp på Rondeslottet ? Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke har syklet på 30år og er nok tryggere med beina planta på marka. Er det fare for at jeg bruker for mye krefter på sykkelturen ? Mvh. Pritt Siter
Fisketryne Skrevet 17. august 2010 Skrevet 17. august 2010 Grusveien fra parkeringsplassen ved Spranget og inn til Rondvassbu er for det meste flat og ca. 6km lang. Siter
fjellrypa Skrevet 17. august 2010 Skrevet 17. august 2010 Jeg hørte nylig av en bekjent som har vært der i sommer, at det leies ut sykler på Spranget for 100 kroner. Fant dette på nettet: http://www.sel-fjellstyre.no/index.php/sykkelutleie.html Og forøvrig er det helt flatt og fint å sykle der. Siter
vertikal Skrevet 17. august 2010 Skrevet 17. august 2010 Forrige helg var alle syklene på Spranget raskt utleid, så det lønner seg å være tidlig ute. Og grusveien innover er fin. Men jeg vil heller si at den har lett stigning, enn at den er flat. Før siste kilometeren hvor det går litt ned til Rondvassbu. Siter
Trango Skrevet 17. august 2010 Skrevet 17. august 2010 Det kan vel ikke være så mye mer enn 100 meter stigning fra Spranget og inn til Rondvassbu? Den sykkelturen tror jeg bare kan regnes som en lett oppvarming. Ikke noe problem. Siter
torhaa Skrevet 17. august 2010 Skrevet 17. august 2010 Det kan vel ikke være så mye mer enn 100 meter stigning fra Spranget og inn til Rondvassbu? Den sykkelturen tror jeg bare kan regnes som en lett oppvarming. Ikke noe problem. Tror det er ganske riktig gjetning, ja. Veldig fin grusvei, så det er helt perfekt for sykling inn til hjertet. Siter
Pritt Skrevet 23. august 2010 Forfatter Skrevet 23. august 2010 Takk for tips og opplysninger!! Mvh. Pritt Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.