Þróndeimr Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Tok en del bilder fra en tur opp Gjuratinden (1 712m) mellom Isfjorden og Eikesdalen. Gikk fra Rabben i Grøvdalen/Søredalen og opp stien som går over Hoemskaret til Hoemsbu ved Eikesdalsvatnet. Det ble en fin tur i govær opp over Hoemsbreen med litt luftig klyving/nesten klatring de siste hundre høydemetrene til toppen. En virkelig flott destinasjon dette! Utsikt sørover. Isfjorden og Åndalsnes. Kyrkjetaket til høyre. Gjuratinden fra ca. 750m. Gjuratinden fra ca. 1000m. Gjuratinden sett fra vest, like før Hoemsbreen. Isbre under Nyheitinden. Hoemsbreen. En litt skummel bresprekk, sporene fra de som hadde vært her 5 dager før gikk beint over. Utsikt mot Eikesdalsvatnet. Den syltynne toppen nærmer seg. Hele Hoemsbreen. Utsikt sørøstover. 8 høydemetre til toppen. Utsikt fra toppen. Utsikt vest, med Kyrkjetaket, Kjøvskartinden og Klauva som tre høyeste. Panorama av toppene.Forstørr panorama (3701x502 pixler): http://img508.imageshack.us/img508/2060/panorama2x500.jpg Eikesdalsvatnet med gården Vike. Store Venjetinden (1 852m) Panorama av Store Venjetinden, Trolltidene og Kvanndalstindan.Forstørr panorama (2246x700 pixels): http://img809.imageshack.us/img809/5328/panorama1z700a.jpg Og tilslutt, Store Venjetinden sett fra Isfjorden. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
Þróndeimr Skrevet 10. august 2010 Forfatter Skrevet 10. august 2010 Et tilleggsbilde, Gjuratinden sett fra Hårstadnebba ved Sunndalsøra. Siter
steinur Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Det siste ble prikken over i-en, suverent. Kanskje en skitur, kanskje engang? Du leverer kongebilder. Siter
essem Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Veldig bra bilder, godt øye for motiver utover det ordinære En fornøyelse å bla over bildeturrapporten! Siter
krokavatnet Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Utruleg fine bilete frå fantastisk natur! Siter
vilpåtur! Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Takk for fin raport og flotte bilder! Gjuratind er høyt oppe på ønskelisten min! Hvor lang tid brukte dere? Hadde dere vegbeskrivelse eller var det merket? Siter
Magnuss Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Meget flotte bilder! Flaks jeg ikke sitter på treig internett / 3G Siter
thule Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Det siste ble prikken over i-en, suverent. Kanskje en skitur, kanskje engang? Du leverer kongebilder. Skitur til Gjuratinden må være helt enestående flott, er beskrevet i Hagens skifører og står høyt på min ønskeliste. Bildene i denne rapporten gjør ikke akkurat lysten på denne turen noe mindre - fenomenalt! Bildet "Gjuratinden fra ca 1000m" viser ellers godt opphavet til fjellets navn. Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Fantastisk flotte bilder av Juratind; var på toppen i 1977, alene. Gikk nordeggen fra Hoemskardet. Siter
vertikal Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Flott topp, og bra bilder. Juratind ble førstebesteget i 1880 av en lokal 12-åring, Iver Kavli. Han gikk alene opp siste biten, mens den jevngamle kameraten sto igjen nedenfor. Friske gjetergutter! Siter
Kjell Iver Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Flotte bilder og fin rapport. Det er enkelte bilder som ikke vises. Mulig det er et brannmurproblem her jeg sitter. F.eks bildet under teksten "Hele Hoemsbreen."vises ikke. Når jeg velger vis bilde kommer det You tried to access: http://i35.tinypic.com/amcqq.jpg This site is classified as: Media Sharing;Open/Mixed Content;Suspicious ... Bare hos meg? Siter
essem Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Jeg ser i alle fall bildet av Hoemsbreen. Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Flotte bilder og fin rapport. Det er enkelte bilder som ikke vises. Mulig det er et brannmurproblem her jeg sitter. F.eks bildet under teksten "Hele Hoemsbreen."vises ikke. Når jeg velger vis bilde kommer det You tried to access: http://i35.tinypic.com/amcqq.jpg This site is classified as: Media Sharing;Open/Mixed Content;Suspicious ... Bare hos meg? Jeg ser alle bildene. Får det til 37 bilder Siter
Kjell Iver Skrevet 11. august 2010 Skrevet 11. august 2010 Får det til 37 bilder 32 her - uansett browser - er nok bare streng brannmur på jobben min. Siter
Þróndeimr Skrevet 11. august 2010 Forfatter Skrevet 11. august 2010 Takk for fin raport og flotte bilder! Gjuratind er høyt oppe på ønskelisten min! Hvor lang tid brukte dere? Hadde dere vegbeskrivelse eller var det merket? Stien som går til Hoemsbu er godt merket, den siste biten fra Hoemskaret må du bruke egen nese, men det vises hvor folk går og klatrer så det er ikke noe problem. Jeg gikk alene og brukte ca. 9 timer, men det var med en pause på toppen på nesten 2 timer. Jeg gikk heller ikke særlig fort og bruker litt tid på bildene, turen kan helt sikkert gjøres på 6-8 timer. Jeg vil nok anbefale å gå mer sikret enn hva jeg gjorde over både breen og toppstøtet hvis du har tenkt å dra med flere. Da tar det gjerne mer tid og da. Flotte bilder og fin rapport. Det er enkelte bilder som ikke vises. Mulig det er et brannmurproblem her jeg sitter. F.eks bildet under teksten "Hele Hoemsbreen."vises ikke. Når jeg velger vis bilde kommer det You tried to access: http://i35.tinypic.com/amcqq.jpg This site is classified as: Media Sharing;Open/Mixed Content;Suspicious ... Bare hos meg? Er nok brannmuren eller at du har en linje som er litt opptatt/godt brukt av flere? Har opplevd samme problemet av og til (bor på studentby med mange på samme nett), men da har jeg bare oppdatert siden et par ganger så kom alle bildene. Siter
Þróndeimr Skrevet 11. august 2010 Forfatter Skrevet 11. august 2010 Takk for fin raport og flotte bilder! Gjuratind er høyt oppe på ønskelisten min! Hvor lang tid brukte dere? Hadde dere vegbeskrivelse eller var det merket? Min rute, som også er den vanlige ruta om enn du ikke går fra Hoemsbu. Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 12. august 2010 Skrevet 12. august 2010 Vesteggen er lett å gå, men cruxet er et sva i overgangen fra eggen til fjellet, og piggen på toppen. Da unngås brekryssing Siter
Þróndeimr Skrevet 12. august 2010 Forfatter Skrevet 12. august 2010 ^^ aha, tenkte på hvorfor det ikke gikk ant å gå der, men d går ant da ja! Hadde bare lest rapporter fra folk som hadde gått østeggen. Siter
500fjell Skrevet 20. august 2010 Skrevet 20. august 2010 NYDELIGE bilder fra et fantastisk område. Gjuratind ser helt sinnsyk ut fra veien inn Isfjorden, har veldig lyst på en tur dit! Siter
gi Skrevet 21. august 2010 Skrevet 21. august 2010 Sondre: Ta den som vårskitur. Mye artigere retur Siter
Bjarne Lindholdt Skrevet 21. august 2010 Skrevet 21. august 2010 NYDELIGE bilder fra et fantastisk område. Gjuratind ser helt sinnsyk ut fra veien inn Isfjorden, har veldig lyst på en tur dit! Ja, den tar seg også veldig flott ut fra Åndalsnes. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.