Gå til innhold
  • Bli medlem

3-4-5 dagers tur i Östmarka


hofstad

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt ä ta med frökna og bikkjene ut i östmarka fra tirsdag tenkte jeg.. meldt litt variert vär, sä fär se hvor lenge de synes det er göy.. men hadde tenkt frem til fredag/lördag..

gär ut fra skullerud(ikke noe must, men den siden) tenkte jeg.. er sä mange är siden jeg bodde i omrädet at jeg er ikke lengre like lommekjent som tidligere.. vi önsker ikke ä drive med noe maraton, skal väre en kosetur.. vi önsker gjerne ä ikke gä i kö pä de mest trafikerte veiene og veldig gjerne ligge ved et vann om natten..

kan noen av dere som er veldig kjent i omrödet komme med noen tips ? hadde värt veldig til hjelp... vi kan godt komme ut et annet sted.. lurte pä ä tusle over til ytre enebakk eller rälingen eller noe i den duren.. kom gjerne med gode ideer.. hvordan er badetempen i marka om dagen? jeg kommer til Norge Söndag sä jeg er ikke helt oppdatert pä värfronten i Oslo om dagen..

Mvh

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østmarka naturreservat bør besøkes. Ganske stort og tilnærmet urørt område. Grei access fra Bysetermosen via Vangen eller fra Flateby. Masse vann. Aner ikke om det er fisk men tror det skal være det.

Ellers er Losby et bra utgangspunkt. Variert og fint terreng rundt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke fisk denne gangen:) er bare tur og frökna pä (nesten 30) maser som en unge etter ä grille pölser??? jaja

lurte pä ä bare ta med kartet og banke i retning av noe som ser ut som et fint omräde :wink:

kom gjerne med flere tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet om at du har æ, ø og å i maskinen din?

Ikke at det er så veldig viktig, men det blir lettere å lese det du skriver om de riktige bokstavene brukes.

desverre har jeg ikke det.. ellers hadde jeg brukt dem... hvis du ser hvor jeg bor, skjönner du ogsä hvorfor.. jeg kunne jo copy og pasted in de bokstavene fra vg eller noe, men jeg regner med at du skjönner hva jeg skriver likevel. er jo osgä vtienkasplig bvesit at brae frötse og sitste bkstoaven mä stmeme for et mnenekse sakl sjknöne hva man srkvier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det har du!

Alle maskiner bruker ikke samme kode, du får undersøke hva du skal skrive på østeriske (tyske?) maskiner.

På min finns disse:

æ -> Alt 145

Æ -> Alt 146

ø -> Alt 155

Ø -> Alt 157

Men jeg vet at Ø også kan skrives Alt 0216

Forøvrig er det ikke problem å lese "osgå", men "osgä" blir litt mer komplisert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det har du!

Alle maskiner bruker ikke samme kode, du får undersøke hva du skal skrive på østeriske (tyske?) maskiner.

På min finns disse:

æ -> Alt 145

Æ -> Alt 146

ø -> Alt 155

Ø -> Alt 157

Men jeg vet at Ø også kan skrives Alt 0216

Forøvrig er det ikke problem å lese "osgå", men "osgä" blir litt mer komplisert...

:D da vet jeg det.. det var litt over min nerdefaktor :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp i hvert fall et kart. Det er et eget detaljert kart over den østre delen av østmarka med litt bedre oppløsning enn standardkartet.

Sykkel er greit å bruke, men veinettet henger i liten grad sammen så det blir mest for å komme inn i området.

Jeg har skrevet en guidebok med turer i østmarka som kom ut for et par år siden. Mulig det finnes noe av interesse der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det har du!

Alle maskiner bruker ikke samme kode, du får undersøke hva du skal skrive på østeriske (tyske?) maskiner.

På min finns disse:

æ -> Alt 145

Æ -> Alt 146

ø -> Alt 155

Ø -> Alt 157

Men jeg vet at Ø også kan skrives Alt 0216

Forøvrig er det ikke problem å lese "osgå", men "osgä" blir litt mer komplisert...

Fake... and gay!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.