+jaknudsen Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg skal være en helg på hytte i nærheten av Hallingskarvet, og kunne tenke meg en dagstur i fjellet. Noen som har forslag til dette? Hvis man kan kjøre til Raggsteindalen høyfjellsstue, kan for eksempel t/r Lordehytta være et alternativ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarne Lindholdt Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg skal være en helg på hytte i nærheten av Hallingskarvet, og kunne tenke meg en dagstur i fjellet. Noen som har forslag til dette? Hvis man kan kjøre til Raggsteindalen høyfjellsstue, kan for eksempel t/r Lordehytta være et alternativ? I 1971 overnattet jeg på Lordehytta i Folarskar; det var ikke mye komfort dér, og etter hva jeg husker var det ikke noen madrass på sengen, viss der i det hele tatt var noe seng Etter hva jeg husker var det ikke noen senge, men det var noe benke. Ha gjerne stegjern med, for det kan være is på gulvet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+jaknudsen Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Takk for svar Ja, det ser ut som en rimelig spartansk hytte, men det har jo sin sjarm. Planen er dog ikke å overnatte, men å komme oss tilbake samme dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjarne Lindholdt Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg skal være en helg på hytte i nærheten av Hallingskarvet, og kunne tenke meg en dagstur i fjellet. Noen som har forslag til dette? Hvis man kan kjøre til Raggsteindalen høyfjellsstue, kan for eksempel t/r Lordehytta være et alternativ? Lordehytta er mye lettere tilgjengelig fra Haugastöl, enn fra N Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afe Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hvis man kan kjøre til Raggsteindalen høyfjellsstue, kan for eksempel t/r Lordehytta være et alternativ? Vegen til Raggsteindalen kan køyrast, og turen t/r Lordehytta er ein heilt overkomleg dagstur. Personleg synest eg terrenget litt lenger vest er mykje flottare, både for synet og å gå i, så eg ville heller anbefale å gå innover Raggsteindalen. Anten på austsida av elva, som er start på den flottaste vegen til Folarskardnuten. Eller på T-stig (stigen til Finse) på vestsida av elva. Ein tur til Ynglesdalen kan også vera eit alternativ. Dette kan enkelt gjerast som ein rundtur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+jaknudsen Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Takker for tips! Lordehytta er absolutt ikke noe must. Det ser ut som en bra løsning å få båtskyss over til Ynglesdalen fra Storestølen og gå til Geiterygghytta - og buss derfra og tilbake til Storestølen på ettermiddagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.