bolletog Skrevet 3. august 2010 Skrevet 3. august 2010 En dag merket jeg at mine fjellsko, som jeg er meget fornøyd med ellers, hadde begynt å lukte en blanding av råttent egg og våt hund.... jeg vet det finnes noen produkter i butikken men gjerrig som jeg er så vil jeg først prøve det som er gratis...så, noen som har noen kjerringråd?? Siter
Koppen Skrevet 3. august 2010 Skrevet 3. august 2010 En skål med eddik skal ta unna røyklukt i et rom og en skål med bakepulver skal ta til seg (u)lukt generelt. Har noen gamle kommoder som har stått fuktig lagret et halvt århundre og stinket kjeller og mugg, - drysset bakepulver i alle skuffer og lukten ble ihvertfall sterkt redusert, men det tok noen dager. Et billig forsøk, ihvertfall! Lykke til! Siter
Ranglefant Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Eller sette de i fryseren, enkelt og greit. Lukt kommer av bakterier, kulde dreper bakterier. Voila! Siter
judas Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Det er ikke bakteriene som lukter,men det de produserer. Fryser først, vaske med eddik etterpå. Siter
Rottulf Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Har en på jobben som kliner hånddesinfeksjonsmiddel i skoa, å det skal visst hjelpe. Siter
bolletog Skrevet 4. august 2010 Forfatter Skrevet 4. august 2010 nå la jeg de i frysen natten over...eller så var det over to netter, men lukter ennå bakepulver har jeg strødd i de, en fyllte jeg med vann og bakepulver... Siter
teke Skrevet 5. august 2010 Skrevet 5. august 2010 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hordaland/5150779.html Siter
mortimeir Skrevet 5. august 2010 Skrevet 5. august 2010 Prøv å sett skoa i i lunka vann og med noen dråper antibak. zalo. Skrubb med oppvaskkost, skyll godt. Hvis dette ikke funker. Prøv å hell bensin over skoa. Tenn en fyrstikk. Hvis lukta fortsatt er der etterpå, kjøp nye Siter
Jan Erik Hansen Skrevet 5. august 2010 Skrevet 5. august 2010 ha noen dråper zalo antibakteriel i skoa og fyll opp med lunkent vann. La skoene stå til såpevannet har trekt godt inn i lær/stoff. Skyll med rikelige mengder lunkent vann. Husk å ta ut sålene og vaske disse også. Impregner skoa før de tørkes, så blir de ikke stive og sprekker opp. Tipset har blitt brukt med hell på sko aom har vært i bruk 2 måneder i strekk. Fungerer godt på både lukt fra sure tær og myr. Siter
bolletog Skrevet 5. august 2010 Forfatter Skrevet 5. august 2010 skal prøve den før jeg brenner de...tack for tips! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.