Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

En dag merket jeg at mine fjellsko, som jeg er meget fornøyd med ellers, hadde begynt å lukte en blanding av råttent egg og våt hund....

jeg vet det finnes noen produkter i butikken men gjerrig som jeg er så vil jeg først prøve det som er gratis...så, noen som har noen kjerringråd??

Annonse
Skrevet

En skål med eddik skal ta unna røyklukt i et rom og en skål med bakepulver skal ta til seg (u)lukt generelt.

Har noen gamle kommoder som har stått fuktig lagret et halvt århundre og stinket kjeller og mugg, - drysset bakepulver i alle skuffer og lukten ble ihvertfall sterkt redusert, men det tok noen dager.

Et billig forsøk, ihvertfall!

Lykke til!

:)

Skrevet

nå la jeg de i frysen natten over...eller så var det over to netter, men lukter ennå

bakepulver har jeg strødd i de, en fyllte jeg med vann og bakepulver...

Skrevet

Prøv å sett skoa i i lunka vann og med noen dråper antibak. zalo. Skrubb med oppvaskkost, skyll godt.

Hvis dette ikke funker. Prøv å hell bensin over skoa. Tenn en fyrstikk. Hvis lukta fortsatt er der etterpå, kjøp nye :)

Skrevet

ha noen dråper zalo antibakteriel i skoa og fyll opp med lunkent vann. La skoene stå til såpevannet har trekt godt inn i lær/stoff. Skyll med rikelige mengder lunkent vann.

Husk å ta ut sålene og vaske disse også.

Impregner skoa før de tørkes, så blir de ikke stive og sprekker opp.

Tipset har blitt brukt med hell på sko aom har vært i bruk 2 måneder i strekk. Fungerer godt på både lukt fra sure tær og myr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.