Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakkeliste for langturer på sykkel


Plohn

Anbefalte innlegg

Det med hva man skal (må) ha med på tur eller ikke, er noe jeg går og spekulerer mye på. Det er selvfølgelig forskjellig filosofi alt etter om jeg skal sykle alene eller sammen med andre. Om jeg skal ligge i telt eller overnatte på hotell/hytter etc.

Når jeg sykler alene og skal overnatte i telt har jeg bl.a. som utgangspunkt at jeg skal kunne lage meg litt god mat på tur. Har derfor prioritert å ha med kjøkken og kjøkkenutstyr. Så må man jo kanskje ha med seg litt strøm, reservedeler, klær for å omgåes normale mennesker etc.

Jeg benytter pakkekonfigurasjon ...

http://www.plohn.com/sykkelturer/?page_id=356

... og har dermed en noe tung sykkel og korte dagsetteapper - men alt jeg trenger for å klare meg alene noen dager.

Hadde vært artig å få høre litt om hva slags utstyr andre pakker på sykkelen når de skal på tur (langtur). Er det noen som har noen innspill?

Hva har du med deg, og hvorfor har du valgt å ha med deg nettopp det utstyret over andre ting du kunne ha valgt å ha med?

mvh

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til vanleg, lett turutstyr ville eg ha vurdert dette til eventuelle reparasjonar av sykkelen:

– girøyre

– girvaier

– nokre slangar og dessutan lappesaker

– pumpe

– kjedebrytar

– kjedelås (eller ekstra lenkjer og eit par låsesplintar)

– unbrakosett

– ståltråd

– eit lett reservedekk

– ekstra setepinneklemme

– nokre skruar og mutterar

– nokre eiker

… alt avhengig av kor ekstrem tur ein skal ut på, så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.